فرهنگیان و دانش آموزان نقش اساسی در نهادینه کردن فرهنگ وقف دارند

جنتی پور گفت: مخاطبان گسترده در آموزش وپرورش ظرفیت ویژه ای برای ترویج و توسعه فرهنگ وقف از سوی فرهنگیان ودانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، امروز پنجشنبه (۱ آبان) «سید نورالله جنتی پور» در نشست تخصصی وقف با حضور فرهنگیان در هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی گفت: وقف اقدامی ماندگار و جاودانه و راهکاری برای زدودن فقر و محرومیت از جامعه است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد، تصریح کرد: جامعه امروز نیازمند همت واقفان برای توسعه موقوفات در حوزه های بهداشت، سلامت، آموزش و کشاورزی است و هم اکنون ۳۵ موقوفه در استان وجود دارد و فرهنگ سازی جهت ترویج این سنت حسنه مستلزم مشارکت همگانی است.

در ادامه معاون آموزشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: وقف در حوزه آموزش کشاورزی علاوه بر ایجاد امنیت غذایی در جامعه بخش مهمی از مشکلات نیازمندان جامعه را مرتفع خواهد کرد.

فرامر روزبهی اظهار کرد: هنرستان کشاورزی با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی در دو رشته راه اندازی شده و مستلزم همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه جهت تامین زمین مورد نیاز از طریق موقوفات برای فعالیتهای تحقیقی و مهارتی است.         
مدیر هنرستان‌ کشاورزی حضرت آیت‌الله ملک حسینی هم گفت: سنت حسنه وقف یک فرصت برای کمک به حل مشکلات مردم در جامعه است.

سید ولی موسوی افزود: فرهنگیان وهنرجویان این هنرستان آماده همکاری جهت ترویج این فرهنگ حسنه هستند.

در پایان نشست برنامه پرسش و پاسخ با حضور مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان و فرهنگیان برگزار شد.

 

 
کد خبر 985829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha