سهند به عنوان نخستین شهر سالم کشور ثبت می شود

رضی منش با تأکید بر این‌که مشارکت سیاسی و اجتماعی گسترده در شهر جدید سهند را شاهد هستیم، گفت: امیدها بر آن است که شهر جدید سهند به عنوان اولین شهر سالم کشور ثبت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «بابک رضی منش» امروز در میزگرد خبری پروژه شهر سالم سهند با اشاره به استانداردهای موجود و تعریف شده در نظام سلامت کشور اظهار داشت: این پروژه بر پایداری اکوسیستم، استراتژی سلامت، بهسازی سلامت، تامین نیازهای اساسی شهروند و کنترل‌ مشارکتهای مردم اثر دارد.

فرماندار اسکو افزود: در دیگر کشورهای دنیا شاهدیم که تا اراده سیاسی بر پروژه‌ی حاکم نباشد، آن پروژه ابتر خواهد ماند. اعتقاد داریم پروژه شهر سالم سهند علاوه بر اینکه تحت حمایت سیاسی است، مشارکت اجتماعی گروه ها را نیز می طلبد.

وی خاطرنشان کرد: ما در این پروژه صرفاً مطابق با مطالعه جلو نمی رویم و کارهای عملیاتی را نیز در دستور کار داریم. نظارت جدی بر پروژه از طریق دبیرخانه وجود دارد و این پروژه حمایت رسانه ها را می طلبد.

رضی منش گفت: رسانه ها نقش بی‌بدیلی در تحقق اهداف متولیان شهر جدید سهند بر عهده دارند، چراکه امیدها بر آن است که شهر جدید سهند به عنوان اولین شهر سالم کشور ثبت شد، اقدامات شهر سالم سهند در سطح کشورهای اروپایی است چنانکه سلامت محیط کار، سلامت خانواده، سلامت روانی و ارتقای استانداردهای بهداشتی سازمانها و ادارات در برنامه فرار دارد.

وی ادامه داد: تیم مدیریتی مستقر در این شهر با تمام توان به توسعه، اعتقاد تقلبی دارند، چراکه یک شهر با ساختار مدرن که تمام مسائل حوزه شهرسازی مدرن در آن رعایت شده است؛ شهری که به دنبال تامین نیاز های مردم است، بافت های شهری نفوذپذیری بالایی دارند اولین شهر دانشگاهی بزرگ کشور است.

فرماندار اسکو تصریح کرد: این شهر به عنوان شهر پایلوت در سازمان بهداشت جهانی ثبت شده است. اخیرا از وزارتخانه و سازمان بهداشت جهانی در شهر حضور یافتند و امیدواریم در آذر ماه بعد از ارزیابی شهر جدید سهند به عنوان اولین شهر سالم ثبت خواهد شد.وی در ادامه گفت: تا به امروز قریب به ۱۰۰ جلسه در کمیته تخصصی به ریاست فرماندار برگزار شده است.

رضی منش، نقطه قوت پروژه را حضور و قوت سازمان ها و تشکل های مردم نهاد اعلام کرد و گفت: شش سمن در شهرجدید سهند در فعالیت هستند؛ علاوه بر این با تأسیس پارک بانوان، تلاش شده تا در راستای تحقق عدالت جنسیتی گام های برداشته شود.

 

کد خبر 985897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha