۱۳۴ نفر از همشهریان را در مهرماه سال جاری به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده ایم

سلمانی با اشاره به میزان ابتلای بیماران استان یزد به ویروس کرونا گفت:‌ متاسفانه ۱۳۴ نفر از همشهریان را در مهرماه سال جاری به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « ابراهیم سلمانی» امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به نقش اقشار مختلف در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: امروز همه باید دست در دست هم بدهیم تا بتوانیم این ویروس را کنترل کنیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: خبرنگاران در این مدت برای کمک به ما تلاش کرده اند و امیدواریم با اطلاع رسانی درست بتوانیم در این مسیر موفق باشیم.

وی افزود: مهمترین چرخه ابتلای به این ویروس در خانواده ها است و امیدواریم مردم از این دورهمی ها بکاهند تا بتوانیم این موج را کنترل کنیم.

سلمانی بیان کرد: جمع های دوستانه به عنوان دومین کانون ابتلا در استان است که اگر این تجمع ها کمتر شود به مراتب شاهد کاهش ابتلا نیز خواهیم بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی در اصناف و بازار با به خوبی شاهد هستیم اما در خانواده ها شاهد این رعایت ها نیستیم  و افراد در خانواده های خود توجهی به آن ندارند.

وی گفت: تاکنون سه موج از شیوع کرونا را در استان تجربه کرده ایم و در سومین موج آن قرار داریم که باید با رعایت ها شاهد کاهش آن باشیم.

سلمانی بیان کرد: ما در مهرماه 134 نفر مبتلای قطعی را از دست داده ایم و 4354 نفر نیز مبتلا داشته ایم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: استان یزد دارای بیش از ۳۱۰۰ تخت بیمارستانی داریم که اگر به کرونا اختصاص داده شود به بیماران دیگر کمتر خدمت رسانی می شود.

 

کد خبر 985937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha