مودت و محبت اهل‌بیت(ع)‌ سریع‌ترین مسیر رسیدن به جایگاه انسانی است

آیت‌الله جاودان گفت: مودت و محبت اهل‌بیت(ع)‌ سریع‌ترین مسیر رسیدن به جایگاه انسانی است، آنان که به حقیقت اهل‌بیت(ع) را دوست دارند از هر نوع گناهی پرهیز می‌کنند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت الله «علی جاودان» در جلسه درس اخلاق حسینیه شیخ مرتضی زاهد (ره) به سخنرانی پرداخته و گفت: کسانی می‌توانند بهشت را به دست آورند که پس از ایمان به انجام اعمال صالح بپردازند.

آیت الله جاودان با بیان اینکه هرکس به سلطنت مطلق در بهشت برسد هرآنچه اراده کند به او عطا می‌کنند، اظهار کرد: این جایگاه تنها برای کسانی است که در دنیا تابع کامل سلطنت الهی بودند و طبق دستورات او عمل کردند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مومنان حقیقی با افزایش انجام اعمال صالح خود همواره در تلاش هستند که مراتب بالای بهشت را به دست آورند، عنوان کرد: از جمله اعمال صالح مومنان تابع محض دستورات الهی و اهل بیت(ع) بودن است.

وی با بیان اینکه انسان استعداد و توان دارد که از گناه پرهیز کامل داشته باشد، گفت: انسان این قدرت و توانایی را دارد که نه تنها از گناه پرهیز کند بلکه حتی فکر گناه هم نکند و وظایف دینی خود را به خوبی اجرا کند.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه از نشانه‌های ایمان انجام عمل صالح است، ابراز کرد: همه انسان‌ها می‌توانند به بالاترین جایگاه ایمانی و انسانی برسند،‌ بسیاری از نعمات همچون آسایش، امنیت و قدرت مطلق که به خداوند متعال تعلق دارد در آخرت به انسان مومن هم عطا می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در دنیا انسان برای هدایت به مربی و هدایتگر نیاز دارد، عنوان کرد: شخص گناهکار اگر خطاهای خود را در دنیا به طور کامل جبران کند در آخرت به سعادت و سلطنت دست پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه مودت و محبت اهل‌بیت(ع)‌ سریع‌ترین مسیر رسیدن به جایگاه انسانی است، ابراز کرد: آنان که به حقیقت اهل‌بیت(ع) را دوست دارند از هر نوع گناهی پرهیز می‌کنند.

آیت‌الله جاودان در پایان خاطرنشان کرد: محبان حقیقی اهل‌بیت(ع) در جهاد مالی و جانی افرادی قدرتمند هستند.

 

کد خبر 986168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha