برگزاری ۲۴ مراسم ویژه شب شهادت امام حسن عسگری(ع) در هیئات مذهبی کردستان

نورعلی خزاعی گفت: به مناسبت شهادت امام حسن عسگری(ع) ۲۴ مراسم در هیئات مذهبی استان کردستان برگزار می‌شود.

 نورعلی خزاعی رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان با اشاره به وجود بیش از 600 هیئت مذهبی در استان کردستان اعلام کرد: برنامه‌های سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) با محوریت محافل انس با قرآن کریم در مکان‌های مجاز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: سخنرانی روحانیون بومی استان و مدیحه‌سرایی مداحان در این برنامه‌ها لحاظ شده است.

 

رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان با بیان اینکه جشن آغاز امامت امام زمان(عج) نیز از یکشنبه شب آغاز می‌شود، افزود: مراسم جشنی به همین مناسبت روز یکشنبه شب در هیئات مذهبی استان برگزار می‌شود.

 

خزاعی برگزاری مراسم مولودی‌خوانی و دف‌نوازی و مدیحه‌سرایی را از جمله برنامه‌های جشن امامت امام زمان برشمرد و بیان کرد: برنامه‌های یاد شده نیز در فضای باز با تعداد افراد کم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیگیری خواهد شد.

 

وی توزیع بسته‌های معیشتی توسط 10 هیئت مذهبی و با حمایت خیرین استان را از دیگر برنامه‌های آغاز امامت امام زمان(عج) در استان دانست و بیان کرد: حمایت از نیازمندان در این شرایط کرونایی همواره مورد توجه خیرین و هیئات مذهبی استان بوده است.

 

خزاعی اضافه کرد: در تمامی 24 مکانی که برای برگزاری برنامه‌های پیش‌رو در نظر گرفته شده ضدعفونی اماکن و همچنین توزیع ماسک بین حاضران در مراسم شهادت امام حسن عسگری(ع) و جشن امامت امام زمان(عج) انجام می‌گیرد.

 

کد خبر 986227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha