برگزاری مراسم شهادت امام حسن عسکری(ع) در بیش از ۶۰ مسجد صومعه‌سرا

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده گفت: مراسم عزاداری سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) در بیش از ۶۰ مسجد شهری و روستایی صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام«علیرضا ابراهیم‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: امام حسن عسکری(ع) یازدهمین امام شیعیان، در طول عمر کوتاه اما پربار خود آموزه های فراوانی را برای پیروان خود به یادگار گذاشتند.

 

رییس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا افزود: امام حسن عسکری(ع) با وجود اینکه در حصر زندگی می‌کردند و از سوی خلفای عباسی به شدت تحت نظر بودند اما شاگردان متعددی را تربیت کردند.

 

وی با اشاره به اینکه یازدهمین امام شیعیان نهایتا در حالی که در عنفوان جوانی یعنی ۲۸ سالگی بودند از سوی خلفای جور به شهادت رسیدند و در شهر سامرا دفن شدند گفت: به مناسبت فرا رسیدن هشتم ربیع الاول که مصادف با سالروز شهادت ایشان است مراسم‌های عزاداری در سطح شهرستان برپا می‌شود.

 

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده تصریح کرد: همزمان با شب شهادت امام حسن عسکری(ع) در بیش از 60 مسجد شهری و روستایی شهرستان صومعه‌سرا مراسم عزاداری و سخنرانی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برپا است.

 

رییس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا بیان کرد: مبلغان بومی و اعزامی در سخنرانی‌ها در راستای سبک زندگی و منش امام حسن عسگری(ع) به سخنرانی می‌پردازند.

 

وی خاطرنشان کرد: مراسم‌های سوگواری شهادت امام حسن عسکری(ع) علاوه بر 6۰ مسجد در هیئات مذهبی فعال شهرستان و تعدادی از بقاع متبرکه نیز برگزار می‌شود.

کد خبر 986288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha