۱۳۵ کیلو وات برق در موقوفات لرستان تولید می شود

رضایی پو با بیان اینکه هم اکنون درموقوفات استان ۱۳۵ کیلو وات برق تولید می‌شود، گفت: راه اندازی نیروگاه های خورشیدی در بقاع متبرکه گامی مؤثر در حوزه تولید و اشتغال است.

« مسلم رضایی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با اشاره به مراسم بهره برداری از نیروگاه خورشیدی100 کیلوواتی مدنی امامزاده قاسم (ع) شهرستان ازنا، اظهار داشت: حجم سرمایه‌گذاری این نیروگاه بیش از یک میلیارد تومان است.

 

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان این‌که اعتبار موردنیاز برای اجرای این طرح به‌صورت مشارکتی از محل درآمد موقوفات و بقاع متبرکه استان تامین شده است، ادامه داد: بهره‌برداری از این طرح در سال «رونق تولید»، گامی مؤثر در حوزه تولید و اشتغال است.

 

وی خاطرنشان کرد: به منظور بهره‌وری از موقوفات و فضای بقاع متبرکه، طرح راه اندازی نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه و موقوفات استان در دستور کار قرار گرفته است.

 

رضایی پور با اشاره به راه اندازی۹ نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه استان، افزود: ۱۳۵ کیلو وات برق توسط این نیروگاه ها تولید می شود.

 

وی با بیان اینکه  تعداد  هشت نیروگاه خورشیدی تاکنون به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: از این تعداد نیروگاه، ۲ مورد نیروگاه پنج کیلو واتی در شهرستان کوهدشت، ۲ نیروگاه پنج کیلو واتی در شهرستان دلفان، ۲مورد نیروگاه پنج کیلو واتی در شهرستان بروجرد و یک نیروگاه پنج کیلو واتی در شهرستان خرم آباد  و نیروگاه 100 کیلو واتی در شهرستان ازنا به بهره برداری رسیده است.

 

رضایی پور خاطرنشان کرد: راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی یکی از راه‌ها برای کسب درآمد پایدار برای بقاع متبرکه و موقوفات و همچنین گسترش فعالیت‌های عمرانی است.

 

رضایی پور افزود: با راه اندازی نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه استان شاهد تولید برق از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه استان لرستان از استان های موفق در راه اندازی نیروگاه های خورشیدی است، افزود: این طرح ها با عنوان پروژه های دانش بنیان در استان دنبال می شود.

 

رضایی پور با اشاره به وجود ظرفیت مناسب در بقاع متبرکه و موقوفات استان در راستای نیروگاه های خورشیدی، اظهار کرد: آمادگی جذب مشارکت های خصوصی را برای توسعه نیروگاه های خورشیدی داریم.

 

وی اظهار کرد: با مشارکت بخش خصوص امکان کار مشارکتی در راستای تولید برق و توسعه نیروگاه های خورشیدی در بقاع متبرکه و موقوفات استان لرستان فراهم است.

 

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه استان لرستان خاطرنشان کرد: حوزه وقف، حوزه ای مناسب برای سرمایه گذاران بخش خصوصی است و در این بخش می توانند با امنیت خاطر در موقوفات سرمایه گذاری کنند

کد خبر 986303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha