استفاده حداکثری از حوزه فناوری اطلاعات برای تبیین فرهنگ پدافند غیرعامل در دستور کار است

بخشی بابیان اینکه امسال ۲۹۰ برنامه باهدف تبیین فرهنگ پدافند غیرعامل و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مازندران اجرا می‌شود، گفت: برنامه‌ها با توجه به شیوع کرونا به‌صورت ویدئوکنفرانس، مجازی و استفاده حداکثری از حوزه فناوری اطلاعات اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «حمید بخشی» امروز(3آبان) در نشست خبری پدافند غیرعامل مازندران که در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه هرساله ۸ آبان با عنوان هفته پدافند غیرعامل «دفع غیرمسلحانه مبتنی بر تدبیر» راداریم، اظهار کرد: امسال با شعار «مقاومت فعال، تاب‌آوری، حیرت‌انگیز و ایران قوی» این هفته را گرامی می‌داریم.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران افزود: ما در این سازمان در مازندران، ۱۴ کارگروه تخصصی داریم، این سازمان نوپا و جدید است که نیاز به بلوغ و حمایت بیشتر و رسانه‌ای شدن دارد، مهم‌ترین رویداد ما در سال جاری رونمایی از طرح جامع پدافند غیرعامل است به این صورت که هرگونه برنامه‌ای باید پیوست پدافند غیرعامل داشته باشد.

 

بخشی تصریح کرد: شنیده می‌شود برخی از ارگان‌ها و دستگاه‌ها در بحث توجه به پدافند غیرعامل سستی و کوتاهی می‌کنند، که این سند قانونی از این کار جلوگیری می‌کند، مأموریت‌ها در هر کارگروه و ارگان در آن موضوع مشخص‌شده است و از نگاه سلیقه‌ای هم پرهیز خواهد شد.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران خاطرنشان کرد: ما بیش از ۵۰۰ عنوان دارایی را در طرح جامع ثبت کردیم و  تهدیدات زیستی را مشخص کردیم، انجمن پدافند غیرعامل را در استان داریم که باهدف انجام اقدامات هماهنگ با اداره کل صورت می‌گیرد احصای دارایی‌ها و تهدیدات استان راداریم.

 

وی اعلام کرد: در روز دوشنبه جاری زنگ پدافند غیرعامل را در مدرسه فردوسی ساری خواهیم داشت، تقدیر از فعالان پدافند غیرعامل را در این هفته خواهیم داشت، در کل بیش از ۲۹۰ برنامه توسط دستگاه‌ها و فرمانداری‌های استان خواهیم داشت،  ۲۰ عنوان جلسه، ۸۷ مورد رزمایش و مانور، ۴ همایش، ۵ مسابقه، ۷ بازدید، ۶ افتتاح، ۵۱ سخنرانی، ۴۰ عنوان آموزش، ۲ نمایشگاه، ۳ دیدار و ۶۵ عنوان برنامه دیگر راداریم.

 

بخشی بابیان اینکه در برنامه‌های سال جاری با توجه به شرایط موجود و افزایش شیوع کرونا برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود، ابراز کرد: برنامه‌ها به‌صورت ویدئوکنفرانس و مجازی و استفاده حداکثری از حوزه فناوری اطلاعات اجرایی خواهد شد.

 

وی تأکید کرد: از نکات مهم اینکه ما آموزش مجازی را در دستور کار قرار خواهیم داد به‌صورت کشوری و سراسری از طریق سایت www.pdca.ir در قالب پدافندهای مختلف اقدام خواهیم کرد.

 

بخشی گفت: در سالی که گذشت ۳۳ جلسه از ۱۴ کارگروه تخصصی ۱۶۶ دوره آموزشی و ۱۳۶ مانور دستورالعمل اجرایی پدافند زیستی برای مقابله با کرونا برگزار شد.

 

وی همچنین در خاتمه به کسب رتبه سوم کشوری پدافند غیرعامل استان مازندران در همه ابعاد فعالیتی اشاره کرد.

 

کد خبر 986335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha