استقبال گسترده از ۹ ربیع‌الاول/ برگزاری مسابقات مجازی مهدوی

برنامه مساجد پایتخت برای سالروز شهادت پدر امام زمان(عج)، برگزاری مسابقه مجازی «جرعه مهدوی» در دارالعباده ایران همزمان با ۹ ربیع و مسابقه کتابخوانی «عهد دوباره با امام زمان(عج)» ازجمله اخبار حوزه غدیر و مهدویت در ۳ آبان ماه است.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر آخرین اخبار این حوزه در سومین روز از آبان ماه:

 

برنامه مساجد پایتخت برای سالروز شهادت پدر امام زمان(عج)

 

 

 

در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) مراسم عزاداری در برخی مساجد تهران با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

برنامه تعدادی از مساجد به شرح زیر است:

 

 مسجد میزرا محمد

سخنران: حجت الاسلام مرتضی نصر

مرثیه خوان:علی اکبربهادرانی، مجید رضایی

زمان:3 آبان ساعت 20 و 45

نشانی:خیابان عبدالرزاق، ابتدای بازارنیماور، کوچه 19

 

مسجد حضرت ولیعصر(عج)

مرثیه خوان: فرخ قاسمی

زمان:3 آبان ساعت 21 و 30

نشانی:محله لب رودخانه،لویزان

 

مسجد امام علی(ع)

سخنران: داود فقیهی

مرثیه خوان:احمد اسکندری،علی قلندری، علی جهانبخش

زمان:3و 4 آبان ساعت 18 و 30

نشانی: @imamalinet


مسجدامام رضا(ع)

سخنران: سیدفخرالدین حسینی

مرثیه خوان:امیرحسین محمودیان

زمان:3 آبان ساعت 19 و 30

نشانی: به صورت زنده از صفحه اینستاگرام @masjed-emamreza2

 

مسجدعلی بن ابیطالب(ع)

سخنران:حامد باقرزاده

مرثیه خوان:هادی ذاکری،میثم آقاعلیلو

زمان: از2 آبان به مدت سه شب بعد ازنماز مغرب و عشا

نشانی:شهرک قدس،فاز6،بوستان نهج البلاغه، درجواز مزار شهدا

 

مسجد سیدالشهدا(ع)

سخنران:مجید شعبانی

مرثیه خوان: احمدالله مرادی، امیرحسین رجبلو

زمان:3آبان ساعت 20 و 30

نشانی:اسلامشهر،واوان، چهارراه فاطمیه،انتهای منتظری

 

مسجد حضرت ولیعصر(عج)

سخنران: حجت الاسلام حسان

مرثیه خوان:مجید عزیزی، مهدی آقایی

زمان:3 آبان ساعت 19 و 45

نشانی:شهرک ولیعصر(عج)،خیابان به خیال

 

مسجد حضرت ابوالفضل(ع)

سخنران: حجت‌الاسلام سیدمحمدامین کاظمی

مرثیه‌خوان: جواد مقدم

زمان: ۴ آبان‌ماه از ساعت ۲۰

نشانی: کرج، چهارراه قلمستان، بعد از پمپ بنزین، روبروی پارک اطلسی

 

برگزاری مسابقه مجازی «جرعه مهدوی» در دارالعباده ایران همزمان با ۹ ربیع

 

 

 

 

«حمید رستگاری» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان درباره برنامه های بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد برای 9 ربیع الاول، اظهار کرد: پیش از اوج گیری مجدد کرونا و افزایش مبتلایان و جانباختگان آن برنامه هایی را تدارک دیده بودیم که به تناسب شراسط ناگزیر به محدود کردن آنها شدیم.

 

معاون فرهنگ و آموزش بنیاد حضرت مهدوی موعود(عج) استان یزد ادامه داد: برای مثال مراسم رژه موتورسواران و نیز اجرای سرود خیابانی دانش آموزان برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا، این ویژه برنامه ها لغو شد.

 

وی تصریح کرد: اما مقرر است در روز دوشنبه، 5 آبان همزمان با 9 ربیع الاول، سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری یزد، مسابقه «جرعه مهدوی» به صورت آنلاین از ساعت 11 تا 16 برگزار می شود. عموم مردم دارالعباده ایران امکان شرکت در این مسابقه را دارند.

 

رستگاری ابراز کرد: این مسابقه مجازی بر اساس کتاب «جامعه مهدوی» که پیش از این در قالب 20 هفته‌نامه در 20 هفته گذشته در اختیار مردم قرار گرفته بود، برگزار و 25 برگزیده آن جایزه نقدی پنج میلیون ریالی اعطا می شود. علاقمندان می توانند در ساعات مذکور از طریق ثبت نام آنلاین در سایت yazd.mahdaviat.ir با پاسخ سوالات تستی چهارگزینه ای در این مسابقه شرکت کنند.

 

معاون فرهنگ و آموزش بنیاد حضرت مهدوی موعود(عج) استان یزد درباره برنامه های پیش روی بنیاد مهدی موعود(عج) استان یزد، خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های تربیت مربی مهدوی ویژه مقاطع پیش دبستان و دبستان و نیز در سطح عموم و اجرای برنامه «صبحگاه انتظار» و برگزاری مسابقه «انتظار» ویژه دانش آموزان و معلمان ازجمله این برنامه ها است.

 

مسابقه کتابخوانی «عهد دوباره با امام زمان(عج)» برگزار می‌شود

 

مسابقه کتابخوانی «نهم ربیع الاول، چیستی، چرایی و چگونگی عهد دوباره با امام زمان(عج)» به مناسبت 9 ربیع الاول، سالروز آغاز امامت و ولایت امام مهدی(عج) به همت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) برگزار می شود.

 

بنابر این گزارش، این مسابقه از دوشنبه، 5 آبان همزمان با 9 ربیع الاول از طریق مراجعه به پورتال جامع مهدویت به نشانی mahdaviat.ir و دانلود کتاب و ارسال پاسخ سوالات به شماره پیامکی 30001366 آغاز شده و تا چهارم آذرماه، همزمان با سالروز ولادت باسعادت امام عسکری(ع) ادامه می یابد.

 

گفتنی است، به شرکت کنندگان در این مسابقه به قید قرعه جوایزی اهدا می شود.

 

 

 

 

کتاب «حضرت بقیه الله» به چاپ هفتم رسید

کتاب «حضرت بقیه الله»  یکی از هشت کتابی است که حاصل تبدیل سخنرانی‌های استاد آیت‌الله محمد شجاعی در مجالس خصوصی و عمومی است و به موضوع مهدویت و زندگی و امامت حضرت ولی عصر(عج) پرداخته است. کتاب با شناخت حضرت مهدی علیه السلام آغاز می‌کند. میلاد مقدس، نایبان خاص، و بحث در معنای بقیه الله را در این بخش می‌خوانیم. غیبت کبرای آن حضرت را ادامه کتاب می یابیم که در آن از روایاتی که پیش از غیبت از آن خبر داده‌اند سخن گفته شده است و اینکه غیبت آزمایشی بزرگ است و در زمان غیبت تشرف که انواعی دارد ممکن است. کتاب ویژگی دیگری نیز دارد و آن اینکه امام مهدی را از منظر اهل سنت نیز به خواننده معرفی می‌کند. عصر ظهور آن حضرت نیز در این کتاب فصلی را به خود اختصاص داده است. علائم ظهور و قیام آم حضرت و حهان پس از قیام مهدی در این قسمت تشریح شده است.

و در پایان به مبحث رجعت پرداخته است و عرض اخلاص و اطاعت و عشق به آستان مبارک ولایت.

چاپ هفتم این اثر در 216 صفحۀ رقعی، شمارگان 500 نسخه و با قیمت 30.000 تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ 88310610 و یا فروشگاه اینترنتی با شمارۀ 66415401 تماس حاصل نمایند. همچنین از طریق اینستاگرام انتشارات سروش به نشانی@soroushpub_com ، واتساپ به شماره 09301949130 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام نمایند.

 

عهد و پیمان مجدد اساتید دانشگاه ها با امام زمان (عج) در نشستی علمی

 

به مناسبت فرا رسیدن یوم الله نهم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی(عج) و به همت کارگروه دانشگاهیان ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی کشور نشست علمی «عهد و پیمان مجدد اساتید دانشگاه ها با امام زمان (عج)» برگزار می شود.

 

بنابر این گزارش، در این نشست که در اتاق جلسات ساختمان اداری مسجد مقدس جمکران برگزار می شود، گزارش فعالیت‌های کارگروه ارائه می شود.

 

گفتنی است، این نشست فردا شب (یکشبه، ۴ آبان ماه) از ساعت ۱۹ تا ۲۱ برگزار می شود و علاقمندان می توانند از طریق لینک https://engage.shatel.com/b/3zn-piz-gnj-rs7 در آن حضور مجازی بیابند.

 

کد خبر 986430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha