​پوشش اینترنت در روستاهای گلستان به ۱۰۰ درصد می رسد

احمدی با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد از روستاهای گلستان تحت پوشش حداقل یکی از بسترهای اینترنتی قرار دارند، گفت: تمام تلاش ما در سال جاری بهره مندی ۱۰۰ درصد روستاهای گلستان از پوشش اینترنت است.

«محمد احمدی» با گرامیداشت سوم آبان، روز توسعه اطلاعات به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: به دلیل اهمیت اطلاعات، ارتباطات و اینترنت در دنیای امروز روزهای مختلفی را به این مهم نامگذاری کردند.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان ادامه داد: امروز در دوره اطلاعات قرار داریم و در این عصر آن دسته از مردم و کشورها قدرت و توانمندی بالاتری دارند که اطلاعات بیشتری داشته باشند.

 

وی بیان کرد: مصرف پهنای باند هر فرد در سال 98 در مقایسه با سال 97 با رشد 80 درصدی همراه بوده است، همچنین پیش بینی می شود این مهم در سال جاری به همین میزان و حتی بیشتر برسد.

 

احمدی با بیان اینکه شیوع کرونا استفاده از اینترنت را افزایش داده است، یادآور شد: ما وارد جهان متصل شدیم و در جهان متصل اینترنت توصیه زیادی پیدا کرده و از مرز انسان ها نیز عبور کرده و به اشیاء رسیده است.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان خاطرنشان کرد: امروزه شهر، خانه و کشاورزی هوشمند ایجاد شده و این مسائل موجب می شود مدیریت بهینه و کامل تری داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: حدود 90 درصد از روستاهای استان گلستان تحت پوشش حداقل یکی از بسترهای اینترنتی قرار دارند و خوشبختانه این امکان همانند شهرها در روستاها نیز گسترش پیدا کرده است.

 

احمدی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که امسال پوشش اینترنتی در 100 درصد روستاهای گلستان ایجاد شود، یادآور شد: امروزه اینترنت به عنوان یک ضرورت مطرح می شود و شیوع کرونا اهمیت آن را دوچندان کرده است.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان خاطرنشان کرد: ما در تلاش هستیم با تأمین زیرساخت های لازم عدالت ارتباطی در شهرها و روستاهای گلستان ایجاد شود تا دانش آموزان روستایی نیز با برخورداری از اینترنت از آموزش مجازی و سایر قابلیت های آن بهره مند شوند.

 

کد خبر 986464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha