شیب ابتلا به کرونا در استان کرمان روز به روز تندتر می‌شود

متخصص پزشکی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: شیب ابتلای بیماری در استان روز به روز تندتر می‌شود و در بروز متوسط قرار گرفتیم و این نشانه خوبی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر نوذر نخعی شنبه (3 آبان) در ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا گفت: اواسط مردادماه اوج پیک قبلی بود و در روز گذشته آمار قطعی کرونا به حدود 500 نفر در استان رسید که در مجموع حدود 1000 نفر در حال حاضر در بیمارستان‌ های استان کرمان به عنوان بیمار مشکوک و قطعی بستری هستند.

 

 

 

 

متخصص پزشکی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه شیب ابتلای بیماری در استان روز به روز تندتر می‌شود، خاطر نشان کرد: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان شهرستان‌ های بافت، زرند، بردسیر و کرمان مشکلات بیشتری دارند و در شهرستان های سیرجان و جیرفت، بم و رفسنجان این شیب رو به افزایش است البته روند بیماری در جیرفت و بم ملایم تر است.

 

 

وی با اشاره به میزان بروز بیماری در سایر استان های کشور، اظهار کرد:  استان کرمان همواره جزء استان‌ های با بروز کم بوده اما اکنون در بروز متوسط قرار گرفتیم و این نشانه خوبی نیست.

 

 

نخعی  درباره وضعیت استان کرمان در مقایسه با کشور در شاخص تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا، افزود: در روز گذشته استان کرمان میزان مرگ و میر 31.2 نفر در هر 100 هزار نفر جمعیت را داشت که این میزان در کشور 38.2 و در دنیا حدود 14.7 نفر است.

 

 

وی ادامه داد: اگر مقایسه آماری در دوم آبان با سوم مرداد داشته باشیم می بینیم که تعداد مرگ و میر در کشور 2 برابر و در استان کرمان 2.5 برابر شده است.

 

 

 

متخصص پزشکی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در اواخر پاییز و اوایل زمستان اگر اقدامات لازم صورت نگیرد همه بیمارستان‌ های ما پر از مریض خواهند بود.

 

 

 

وی با اشاره به وضعیت بیمارستان افضلی‌پور و تحلیل بیماران این بیمارستان خاطر نشان کرد: بیماران این بیمارستان از نظر جنسی بین بیماران زن و مرد تفاوتی ندارند اما حدود 22 درصد بیماری قلبی و عرقی، 32 درصد دیابت، 26 درصد بیماری ریوی، 36 درصد پر فشاری خون، 21 درصد چاقی، 3 درصد سابقه سرطان، 13 درصد مصرف تریاک و 4 درصد سیگار بودند که بستری شدند و همچنین 25 درصد افراد بستری در بیمارستان افضلی ‌پور اذعان کردند که با فرد دارای علامت تماس داشتند و 27 درصد حضور در مراسم و میهمانی ها و 20 درصد حضور در خانواده داشتند که بستری شدند.

 

 

 

نخعی تأکید کرد: در دو، سه ماه آینده وضعیت بسیار سختی خواهیم داشت و به همان نسبت مرگ‌ و میرها بسیار زیاد خواهند شد لذا اگر در اعمال محدودیت قانونمند از جمله فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک رعایت نشود کار به تعطیلی های اسفند و فرودین خواهد رسید.

کد خبر 986467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha