محدودیت ها و ممنوعیت های جدید ستاد استانی کرونا در کرمان اعلام شد

جلسه ستاد استانی کرونا با حضور استاندار برگزار و محدودیت ها و ممنوعیت های جدید اعلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدجواد فدایی شنبه (3 آبان) در ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا گفت: توصیه به ماسک و فاصله اجتماعی تنها در حرف هست و در عمل شاهد این نیستیم و حتی شاهد هستیم افرادی در هنگام صحبت کردن ماسک خود را پایین می آورند که این این نوع ماسک فایده ندارد و یا حتی مردم فاصله اجتماعی را به خوبی رعایت نمی کنند که باید فلسفه ابزار پیشگیری را هم بدانیم لذا باید در رعایت پروتکل های بهداشتی آموزش داده شود.

 

 

 

استاندار کرمان بیان کرد: متأسفانه خیلی از مصوبات جلسات در ادارات اجرا نمی شود و برخی ادارات اهمیتی برای کاهش تماس ها قائل نیستند و توجه نمی کنند بنابراین فکر می کنم اگر فرهنگ ضوابط جا بیفتد تأثیرگذار باشد.

 

 

 

وی اظهار کرد: گشت ویژه باید در این شرایط به کار خود ادامه دهد و اگر مراسمی در منزل برگزار شود حتماً باید با بانی آن برخورد شود و حتی می توانند مراسم را تعطیل کرده و یا افراد را بازداشت کنند لذا فرمانداران برای برگزاری مراسم در تالارها در شهرستان ها تصمیم گیری کنند.

 

 

 

محمدصادق بصیری در این جلسه گفت: کمیته ها  فعالیت های خود را در هفته ای که گذشت، انجام دادند و گزارش می دهند.

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان بیان کرد: قرار شد برای سهولت و سرعت در تصمیم گیری ها، جلسات ستاد استانی را متناظر با ستاد ملی برگزار کنیم.

 

 

وی افزود: تعداد افراد حاضر در ستاد استانی کرونا زیادتر از ستاد ملی کرونا بود که یک غربالگری کردیم تا جلسات زیاد شلوغ نشود و افرادی که دعوت شدند اعضای اصلی هستند.

 

 

بصیری ادامه داد: تعطیلی مدارس، دانشگاه، حوزه های علمیه، زبان سراها، مراکز فنی و حرفه ای، آموزشکده های علمی و مراکز مشابه تا پایان هفته (9 آبان ماه) ادامه خواهد داشت و تا اطلاع ثانوی برگزاری برنامه های اداری برای گرامیداشت هفته های متفاوت و مناسبت خاص از امروز ممنوع است و اگر برنامه ای دارند باید به صورت مجازی برگزار کنند.

 

 

 

وی افزود: همچنین مصوب شد تا دو هفته فعالیت رستوران ها، فست فودها و کافی شاپ ها و مراکز مشابه تا ساعت 16 مجاز و از آن ساعت به بعد بیرون بر باشند زیرا عمده کار رستوران ها، عصر و شب است و شلوغ می شوند و همچنین تعطیلی مراسم ترحیم در تکایا و مساجد ادامه دارد.

 

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: ورود، تجمع و اجرای هر برنامه ای در آرامستان های استان ممنوع بوده و نیروی انتظامی برای ممنوعیت تردد همکاری می کنند و به منظور جلوگیری از عادی سازی و عادی پنداری بیماری کرونا ویروس در سطح جامعه، تمامی مسئولین ادارات و مدیران تمامی مراکز باید از شرکت در مراسم عمومی خودداری کنند.

 

 

 

وی در خصوص دورکاری کارکنان، بیان کرد: همه ادارات و دستگاه های اجرایی همچنان ملزم به رعایت دورکاری برای کارکنانی ریسک پذیر و مسن بوده و با مدیرانی که اجازه حضور کارمند کرونایی را در محل کار بدهند، برخورد جدی به عمل خواهد آمد و همچنین در بعضی از مکان های پر ازدحام با مدیرانی که رعایت نمی کنند و به افرادی که بدون ماسک به مراکز وارد می شوند خدمات بدهند، برخورد می شود.

کد خبر 986473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha