کانون «دوستان آسمانی» در رثای امام حسن عسکری (ع) غرق در سوگ و ماتم شد

گواهیان گفت: آیین سوگواری سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» شهرستان جهرم برگزار شد.

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تسلیت سالروز شهادت یازدهمین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن عسکری (ع) گفت: در فضیلت این امام همام همین بس که  با نظر به اهمیت اندیشه و تفکر از شیعیان بردباری و تحمل دوران غیبت و در نهایت باعث افتخار اهل بیت بودن را از آنان خواستار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» افزود: امام عسکری (ع) برای ادامه جریان امامت باید هم جان حضرت مهدی (عج) را حفظ می کردند هم شیعیان را از وجود و متولد شدن حضرت بقیه الله (عج) آگاه می ساختند.

 

وی با اشاره به نقش برجسته اهل بیت (ع) در تربیت و پرورش مردم و جامعه اسلامی، عنوان کرد: درس های زندگی ائمه اطهار (ع) به ویژه امام حسن عسکری (ع) می تواند سرلوحه زندگی شهروندان در رسیدن به نقطه تعالی معنوی باشد.

 

گواهیان با اشاره به نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد در تبیین سیره و روش معصومین (ع) به ویژه برای کودکان و نوجوانان، خاطرنشان کرد: در این راستا کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» در مناسبت های مختلف سوگواری و ولادت ائمه اطهار (ع) به برگزاری مراسم می پردازد.

 

وی با اشاره به اینکه تبیین اندیشه های امامان معصوم از جمله رویکردهای این کانون فرهنگی و هنری در مناسبت های مختلف است، تصریح کرد: ترویج شیوه و روش زندگی امامان در راستای تقویت و گسترش سبک زندگی اسلامی بر گرفته از سیره معصومین (ع) از جمله اهداف ما در برگزاری این مناسبت ها است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» با اشاره به برگزاری آیین سوگواری سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)، اظهار کرد: این مراسم به همت بچه های مسجد، در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» برگزار شد.

 

وی با اشاره به استقبال خوب اعضای کانون در این برنامه، عنوان کرد: روضه خوانی «امین بشارتی» از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از برنامه های این آیین سوگواری بود.

 

گواهیان با اشاره به اینکه این برنامه همراه با نماز مغرب و عشا در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» برگزار شد، گفت: حضور پر شور بچه های مسجد در نماز جماعت از جمله نقاط قوت این کانون فرهنگی و هنری به حساب می آید.

 

به گفته مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» آیین سوگواری سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) به صورت زنده از کانال آپارات مسجد «امام حسین (ع)» پخش شد.

 

گواهیان در پایان عنوان کرد: در این مراسم رعایت شیوه نامه های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی در راستای پیشگیری ازشیوع بیماری کرونا به خوبی انجام شد.

کد خبر 986571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha