زمین‌های حریم مناره تاریخی روستای مناره بازار خریداری شد

مهرگان گفت: زمین‌های حریم مناره تاریخی روستای مناره بازار برای ساماندهی آن بنای تاریخی خریداری شد.

«علیرضا مهرگان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا اظهار کرد: مناره تاریخی مناره بازار متعلق به دوران صفوی است که 25 اسفند 78 به شماره 2681 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه‌سرا افزود: سنگ فرش ورودی مناره و اطراف آن،  نصب روشنایی ورودی مناره، نصب تابلوی معرفی این اثر، نصب درب ورودی مناره  و خرید ۲۵۰۰ متر از حریم مناره تاریخی از جمله اقداماتی است که تا کنون توسط این نهاد انجام گرفته است.

 

 

وی با اشاره به اینکه با توجه به اعتبارات کم، ساماندهی این مناره نیاز به زمان دارد گفت: با خرید زمین‌های حریم مناره یک گام دیگر به سوی ساماندهی نهایی آن برداشته شده است.

 

مهرگان تصریح کرد: امیدوارم با تخصیص اعتبارات بیشتر و دریافت آن، در آینده بتوانیم برنامه‌های دیگری که برای آنجا تعبیه شده است از جمله ایجاد فروشگاه صنایع دستی و محصور کردن آن با نمای سنتی اجرایی شود.

 

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه‌سرا بیان کرد: نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا، مدیر کل میراث فرهنگی گیلان و همکاران معاونت میراث و بخش حقوقی اداره کل میراث، فرماندار صومعه‌سرا، بخشدار مرکزی و دهیار مناره که در این مسیر همراه ما بوده‌اند تشکر می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی این بنای تاریخی سبب جذب گردشگر بیشتر به این منطقه و همچنین اشتغالزایی برای هنرمندان صنایع دستی می‌شود که محصولات خود را به صورت مستقیم به فروش برسانند.

کد خبر 986576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha