انفاق بهترین مسیر رسیدن به بهشت /نقش هدایتگری امام حسن عسگری(ع) قبل از عصر غیبت بسیار اهمیت داشت

حجت الاسلام رفیعی با اشاره یه اینکه امام حسن عسگری(ع) کوتاه‌ترین دوران امامت را دارند، گفت: انفاق بهترین مسیر رسیدن به بهشت است که فقر را در جامعه از بین می‌برد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «ناصر رفیعی» شامگاه شنبه به مناسبت شهادت امام حسن عسگری(ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به سخنرانی پرداخته و گفت: دوران امامت امام حسن عسگری(ع) چند خصوصیت دارد.


وی افزود: یکی از خصوصیات این است که امام حسن عسگری(ع) آخرین امام حاضر در جامعه هستند که مردم به سهولت بر ایشان دسترسی دارند.


حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: امام حسن عسگری(ع) کوتاه‌ترین دوران امامت را دارند، دوران امامت همه ائمه(ع) حتی امام حسین(ع) بیشتر از دوران امامت امام حسن عسگری(ع) بوده است.


استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زمان امام حسن عسگری(ع)‌ شهرهای شیعه گسترش یافته بود، عنوان کرد: کوفه، بغداد و قم از بزرگترین شهرهای شیعه‌نشین برای گسترش علوم شیعه است، پراکندگی شیعیان زیاد و ارتباط با آنان سخت بود.

وی بیان کرد: دوران امامت امام حسن عسگری(ع) زمان زمینه‌سازی برای غیبت دوران امام عصر(عج) بود، که شیعیان نسبت به وظایف خود در عصر غیبت آگاهی یافته و گمراه نشوند.


حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه امام هدایتگر است، ابراز کرد: نقش هدایتگری امام حسن عسگری(ع) قبل از عصر غیبت بسیار اهمیت دارد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه همه ائمه معصومین(ع) هدایتگر هستند، اظهار کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به عنوان عالم و دانشمندی فقیه مقابل امام هادی(ع) زانو می‌زدند که از صحت دین خود را اطلاع یابند.

وی با بیان اینکه هدایتگری چند نوع است که یکی از آنها با رفتار و گفتار است، گفت: امام یازدهم همچون سایر ائمه(ع) به عنوان هدایتگر با زندانبانان خود طوری رفتار می‌کردند که  آنها تحت تاثیر قرار گرفته و هدایت می‌شدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی درباره هدایت غیرمستقیم شیعیان امام حسن(ع) گفت: امام حسن عسگری(ع) از طریق شبکه‌ای از وکلا با شیعیان ارتباط داشتند و به سوالات شرعی آنها پاسخ می‌دادند.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از ائمه معصومین(ع) عنوان کرد: ایمان به خدا و خدمت به مردم بهترین و بالاترین عبادت است، مشکلات اقتصادی امروز جامعه ما ناشی از سوء مدیریت برخی مسئولان است، برای رفع تحریم مذاکره با دشمن راه‌حل نیست بلکه عامل افزایش مشکل است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز با وجود گسترش ویروس منحوس کرونا وظیفه همه ما کمک به فقرا و نیازمندان است، انفاق بهترین مسیر رسیدن به بهشت است که فقر را در جامعه از بین می‌برد.

کد خبر 986595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha