راه اندازی کاروان بیعت با امام زمان (عج) در جیرفت 

حجت الاسلام حسین محمدی گفت: به مناسبت آغاز امامت امام زمان (عج) کاروان شادی تحت عنوان کاروان تجدید بیعت با امام زمان (عج) راه اندازی کند.

حجت الاسلام «حسین محمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت با همکاری مسجد ولیعصر (عج)، فرمانداری، اداره پست و شهرداری شهرستان جیرفت و همچنین با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی، امور عشایری و اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در نظر دارد به مناسبت آغاز امامت امام زمان (عج) کاروان شادی تحت عنوان کاروان تجدید بیعت با امام زمان (عج) راه اندازی کند.



رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت افزود: به همین منظور قرار است کلیه این اداره ها خودروها و ظرفیت های موجود را در اختیار ما قرار داده تا بتوانیم این کاروان شادی را راه اندازی کنیم.



وی بیان کرد: این کاروان دوشنبه ۵ آبان پس از اقامه نماز مغرب و عشا با گردهمایی عاشقان مهدی موعود (عج) در جوار حرم شهدای گمنام شهر جیرفت به سمت مسجد ولیعصر (عج) جنب دانشگاه آزاد اسلامی حرکت می کند.



حجت الاسلام محمدی اظهار کرد: کاروان شادی مسیرهای بولوار پاسداران، میدان سپاه، میدان شاهد، چهار راه بسیج، میدان معلم، چهار راه جهاد و میدان دانشگاه آزاد را طی می کند تا در نهایت به مسجد ولیعصر (عج) که محل برگزاری جشن آغاز امامت امام زمان (عج) است، برسد.



رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت ابراز کرد: از ویژه برنامه های تدارک دیده شده برای این جشن، سخنرانی، مولودی خوانی، نور افشانی آسمان و همچنین توزیع بسته های خوراکی در بین افراد شرکت کننده در جشن آغاز امامت امام زمان (عج) است.


وی یادآور شد: شامگاه گذشته نیز هم زمان با شب شهادت امام حسن عسکری (ع) مراسم سوگواری همراه با سخنرانی امام جمعه جیرفت و مداحی یکی از مداحان برجسته کشوری در مسجد جامع این شهر برگزار شد.


حجت الاسلام محمدی اضافه کرد: با توجه به شیوع کرونا این مراسم با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت ساده زیستی را یکی از ویژگی های اصلی ائمه اطهار (ع) برشمرد و عنوان کرد: دوری از تجملات و تشریفات ظاهری دنیا، شیوه پیامبران، اولیاء الهی و بندگان خالص خدا است و قلبی که مملو از حب دنیا و زرق و برق آن شود چگونه نمی تواند جایگاه عشق الهی و حضرت حق باشد.


وی ادامه داد: اساسا ساده زیستی و آزاد بودن از تعلقات مادی مهمترین راز موفقیت رهبران الهی و عمده ترین عامل نفوذ در قلب توده های عظیم مردم است.


حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: ما مدیران بایستی با تاسی از سیره اهل بیت (ع) ساده زیستی را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم تا موجب دلگرمی محرومان جامعه که ولی نعمتان ما هستند، شود و مسئولیت را نوعی امتیازطلبی برای رفاه، زندگی تجملاتی، اشرافی گری تلقی نکنیم، چرا که مسئولیت، امانت است.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت در خاتمه با اشاره به ویژگی منتظر واقعی، عنوان کرد: انسان منتظر، کسی است که بنده و مطیع واقعی بوده و در کلیه شئون زندگی، از امام خود تبعیت کند و رسیدن به مقام اطاعت و بندگی، به سادگی امکان پذیر نیست.

کد خبر 986626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha