سفر به گیلان در شرایط کرونایی برای تمام شهروندان خطرآفرین است

رسول‌زاده فرساد گفت: در شرایط کرونایی فعلی، سفر به استان‌های شمالی کشور از جمله گیلان می‌تواند برای تمام شهروندان خطرآفرین باشد.

«مجید رسول‌زاده فرساد» امروز(5 آبان) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با بیان اینکه در شرایط کرونایی سفر به استان گیلان می‌تواند برای شهروندان خطرآفرین باشد اظهار کرد: از تمام هموطنان درخواست می‌کنم تا ریشه‌کن شدن کامل بیماری کرونا از سفر به استان‌های شمالی و گیلان خودداری کنند.

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه شعار امسال برگزاری هفته ناجا در سطح کشور تحت عنوان «باهم برای امنیت و سلامت» تعیین شده است اذعان کرد: هفته نیروی انتظامی امسال با کمی تأخیر در نخستین هفته از ماه ربیع‌الاول همراه با برنامه‌های بسیار متنوعی در سراسر کشور به اجرا درآمد.

 

رسول‌زاده فرساد توجه بر جنبه‌های مختلف امنیت چه از بعد سلامت جسمی و روحی و چه در بعد تحقق امنیت و آرامش را در تعیین شعار امسال هفته ناجا مؤثر خواند و تصریح کرد: امیدواریم هموطنان هم با عمل به قانون، رعایت قوانین و مقررات و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مدافعان امنیت و مدافعان سلامت را یاری کنند.

 

وی امنیت را یکی از بارزترین وجوه بالندگی جامعه و زمینه‌ساز رشد و توسعه و ثبات همه جانبه در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی اعلام کرد و افزود: بر مبنای قانون، پلیس وظیفه برقراری نظم و امنیت عمومی را برعهده دارد از طرفی لازمه تأمین منافع کشور در درک درست از ظرفیت‌ها و تهدیدها است.

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان عمل به منویات مقام معظم رهبری توسط نیروی انتظامی را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: نیروی انتظامی با تلاش شبانه‌روزی، مدیریت جهادی، تمرکز بر نیروی انسانی هوشمند و با مشارکت فعال شهروندان در جهت تولید امنیت پایدار و دستیابی به پلیس در تراز انقلاب اسلامی قدم بر‌می‌دارد.

 

رسول‌زاده فرساد آن‌ هدف مهمی را که نیروی انتظامی در هفته ناجا به دنبال آن است را مورد توجه قرار داد و در تشریح بیشتر این موضوع نیز تصریح کرد: تحقق اصل مهم جامعه محوری و نیل به سمت پلیس در تراز انقلاب اسلامی از اهداف نیروی انتظامی در این هفته محسوب می‌شود و دستیابی به این مهم نیز از دو روش دنبال می‌شود.

 

وی ارتقاء سطح آگاهی شهروندان، آشنایی آن‌ها با اقدامات نیروی انتظامی در تأمین نظم و امنیت عمومی را از جمله راه‌های رسیدن به پلیس در تراز انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: آشنایی مردم با دستاوردهای ناجا و تأکید بر هوشمندسازی و پاسخ پلیس از جمله اهداف مهمی است که نیروی انتظامی آن را دنبال می‌کند.

 

*افتتاح بیش از ۷۵۰۰ متر مربع از پروژه‌های فرماندهی انتظامی گیلان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان تقویت جنبه‌های همدلی، همبستگی، همراهی و مشارکت همگانی آحاد مردم و شهروندان با نیروی انتظامی در راستای استقرار نظم در جامعه و مقابله با مخلان امنیت را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: برنامه‌های بسیار متنوعی در طول هفته ناجا در سراسر استان گیلان برگزار شده است.

 

رسول‌زاده فرساد افتتاح بیش از هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع از پروژه‌های فرماندهی انتظامی گیلان را از جمله برنامه‌های برگزار شده هفته ناجا امسال خواند و بیان داشت: افتتاح مجتمع انتظامی شهید پاینده در پنج طبقه متشکل از ساختمان جدید معاونت اجتماعی، پلیس امنیت اقتصادی و  دفتر نظارت همگانی از جمله این طرح‌ها محسوب می‌شوند.

 

وی از بهره‌برداری ساختمان جدید کلانتری ۱۱ صومعه‌سرا، تعدادی واحد مسکونی در شهر رشت و طالب‌‌آباد انزلی و ساختمان تشخیص هویت پلیس آگاهی در هفته ناجا امسال خبر داد و ابراز داشت: افتتاح طرح نوبت‌دهی اینترنتی برای مراکز تعویض پلاک و شماره‌گذاری خودرو هم از جمله برنامه‌ها و پروژه‌های خوب امسال نیروی انتظامی بود.

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان کمتر شدن سرگردانی مردم، خدمات‌دهی بهتر و کاهش تجمعات در بحران شیوع کرونا را از جمله مزیت‌های طرح نوبت‌دهی اینترنتی مراکز تعویض پلاک و شماره‌گذاری اعلام کرد و گفت: سعی می‌کنیم با توجه به شرایط کرونایی خدمات بسیار بهتری را به مردم و شهروندان ارائه دهیم.

 

رسول‌زاده فرساد مأموریت‌های نیروی انتظامی را به شدت اجتماعی خواند و با بیان اینکه تمام مردم و دستگاه‌های مختلف در تولید و تثبیت امنیت پایدار جامعه نقش دارند عنوان کرد: هر شهروندی می‌تواند در تولید نظم و امنیت نقش داشته باشد از طرفی ما در مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ به خوبی مشارکت‌های مردم در امنیت را شاهد بودیم.

 

وی مرکز نظارت همگانی پلیس به شماره ۱۹۷ را راه دیگری که شهروندان با استفاده از آن می‌توانند نکته نظرات، پیشنهادات و انتقادات  خود از عملکرد نیروی انتظامی را بیان کنند اعلام کرد و افزود: تمام این موضوعات راه‌هایی هستند که به تحقق اصل جامعه‌محوری، مردم محوری نیروی انتظامی و دستیابی به پلیس در تراز انقلاب کمک می‌کند.

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به اینکه اجرای محدودیت‌های ترافیکی و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی وابسته به تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا است تصریح کرد: پلیس هم بارها و بارها در رسانه‌ها اعلام کرده که پروتکل‌ها رعایت شود و حتی محدودیت‌هایی را هم در سواحل و تفرجگاه‌های گیلان اعمال کرده است.

 

رسول‌زاده فرساد با بیان اینکه در شرایط کرونایی سفر به استان گیلان می‌تواند برای شهروندان خطرآفرین باشد خاطرنشان کرد: از تمام هموطنان درخواست می‌کنم که تا ریشه‌کن شدن کامل بیماری کرونا از سفر به استان‌های شمالی و گیلان خودداری به عمل آورند زیرا در غیر این‌صورت مشکلات زیادی برای همه ایجاد می‌شود.

 

کد خبر 986675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha