آمار فوتی های ناشی از بیماری کرونا در قزوین در حال افزایش است

جمالی پور گفت: آمار فوتی ‌های ناشی از کرونا در سطح استان به شدت در حال افزایش و ۲ رقمی شدن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «هدایت الله جمالی پور» در جلسه ستاد مقابله با کرونا بیان کرد: بیماری کرونا شوخی ‌بردار نیست، همه باید برای ایجاد حساسیت هرچه بیشتر در بین مردم تلاش کنیم.

 

استاندار قزوین افزود: مسامحه و تذکر دیگر معنا ندارد و باید با جدیت با اصناف متخلف که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند، برخورد شود.

 

وی ادامه داد: تأمین سلامت مردم، دغدغه اصلی ما در شرایط فعلی است و با هر شخصی که امنیت جانی مردم و جامعه را به خاطر بیندازد، برابر با ضوابط و مقررات برخورد می‌ کنیم.

 

جمالی پور عنوان کرد: مردم از هرگونه تجمع، پرهیز کرده و از حضور در مراسم‌ ترحیم و شادی خودداری کنند، رعایت فاصله گذاری اجتماعی نه در شعار بلکه در مقام عمل باید مورد توجه تمامی اقشار جامعه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به پایین آمدن میزان حساسیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در میان مردم، تصریح کرد: با افرادی که نسبت به رعایت دستورهای بهداشتی سهل ‌انگاری ‌کنند با جدیت برخورد می‌ شود و آمارها حاکی از پیام‌های نگران کننده ای است که در صورت همراهی نکردن مردم شاهد حوادث تلخی در سطح استان خواهیم بود.

 

استاندار قزوین اعلام کرد: آمار فوتی ‌های ناشی از کرونا در سطح استان به شدت در حال افزایش و ۲ رقمی شدن است، ظرفیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان محدود است و در صورتی که ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها کم نشود به طور حتم با مشکل مواجه می ‌شویم.

 

وی تأکید کرد: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در استان، ادارات و دستگاه‌های اجرایی به منظور مقابله با این بیماری باید با ۵۰ درصد کارمندان تا ۱۰ روز آینده فعالیت کنند.

 

جمالی پور با اشاره به اجباری کردن ماسک در ادارات دولتی و ارائه نکردن خدمات به کسانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، یادآور شد: محدود کردن تجمعات به ویژه مراسم عروسی، ختم و فعالیت کافی‌شاپ‌ها و قهوه‌خانه‌ها، قسمتی از حمل و نقل عمومی و دورکاری افراد دارای بیماری زمینه‌ای از جمله اقداماتی است که از سوی ستاد استانی کرونا انجام می‌شود و باید همکاری لازم در این زمینه صورت گیرد.

 

کد خبر 986683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha