مردم تونس به فیلم‌های ایرانی علاقه‌مند هستند/ تنوع تکنیک در خلق آثار هنری ایران

حام بوریال در دیدار رایزن فرهنگی ایران در تونس با اشاره به تنوع تکنیک در خلق آثار هنری جمهوری اسلامی ایران، گفت: مردم تونس به فیلم‌های ایرانی علاقه‌مند هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بنابر دعوت مرکز فرهنگی ـ هنری دریای آبی شهر سکره، میثم فراهانی، رایزن فرهنگی ایران در تونس ضمن بازدید از این مرکز با حاتم بوریال، مدیر مرکز دریای آبی دیدار و در خصوص زمینه‌های همکاری‌های فرهنگی و هنری بحث و تبادل نظر کرد.

حام بوریال، مدیر مرکز فرهنگی ـ هنری دریای آبی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های مختلف این مرکز از قبیل برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی، هنری، نمایش فیلم‌های کوتاه و بلند، برگزاری هفته‌های فرهنگی با مشارکت کشورهای مختلف، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های نقد آثار ادبی، شب شعر و ... پرداخت.

وی ادامه داد: این مرکز به عنوان مجموعه‌ای فرهنگی خصوصی همواره تلاش کرده است، گام‌های مؤثری را در شناساندن فرهنگ ملل مختلف به جامعه تونس بردارد و در این میان توجه به فرهنگ و تمدن ایرانی به عنوان کشوری کهن و دارای سابقه‌ای دیرینه در عرصه‌های فرهنگی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

حاتم بوریال با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های گوناگون هنری، استقبال جامعه تونس از فیلم‌های ایرانی و نیز موسیقی سنتی ایرانی را نشان از قوت و تکنیک‌های موجود در آثار تولید شده ایرانی ارزیابی کرد.

وی افزود: مردم تونس به عنوان جامعه‌ای هنردوست و فرهنگی، همواره نگاهی مثبت و مشتاق به آثار فرهنگی و هنری ایرانی داشته و از ارائه آثار مذکور در قالب هفته فیلم، هفته فرهنگی و برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی استقبال می‌کنند.

مدیر مرکز فرهنگی ـ هنری دریای آبی ابراز امیدواری کرد همکاری خوب و مؤثری بین این مرکز و رایزنی فرهنگی ایران در تونس ایجاد و دو طرف از ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه خود در راستای تقویت همکاری‌های دوجانبه بهره‌مند شوند.

 

تعامل فرهنگي موجب تقويت همكاري‌هاي مشترك مي‌شود

فراهانی، رایزن فرهنگی ایران در تونس نیز در سخنانی، تقویت همکاری‌های فرهنگی با مراکز مردم نهاد و مؤسسات فرهنگی غیر دولتی را از جمله سیاست‌های این نمایندگی فرهنگی برشمرد و گفت: شناسایی ظرفیت‌‎های موجود در انجمن‌ها، مؤسسات و مراکز غیر دولتی در راستای تقویت همکاری‌ها و انجام برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی مشترک از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: رایزنی فرهنگی ایران همواره کوشیده است در چارچوب تفاهمنامه‌های همکاری مشترک بین دو کشور، زمینه‌های همکاری‌های دوجانبه برای معرفی فرهنگ و تمدن ایران به جامعه تونس و بالعکس را تقویت کند.

فراهانی با اشاره به برنامه‌های متنوع رایزنی فرهنگی ایران در تونس همچون برگزاری نمایشگاه‌های هنری، نمایشگاه های صنایع دستی ، آموزش خط نستعلیق، برگزاری نشست‌های علمی و ادبی، حمایت از هنرمندان تونسی در زمینه‌های مختلف هنری و ...، ظرفیت‌های مرکز فرهنگی دریای آبی را  قابل توجه دانست.

وی تأکید کرد: هرچند شیوع ویروس کرونا، تأثیرات جبران ناپذیری را در کلیه عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برجای گذاشته است اما مقوله فرهنگ توقف ناپذیر است و وظیفه متولیان فرهنگی در شرایط فعلی اقتضا می‌کند تا با برنامه ریزی صحیح، راه‌های برون رفت از این شرایط را پیدا کرده و با انجام برنامه‌های مختلف فرهنگی گامی در جهت ایجاد نشاط و انگیزه در سطح جامعه بردارد.

فراهانی آمادگی رایزنی فرهنگی ایران در تونس را برای اجرای برنامه‌های روز ایران، نشست‌های ادبی و شعرانه، کارگاه آموزش خط نستعلیق و ... با همکاری مرکز دریای آبی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرد.

کد خبر 986726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha