برای مبازره جدی علیه ویروس کرونا همه باید متحد باشند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم و در مبارزه جدی علیه ویروس کرونا متحد شویم و قوانین و مقررات را جدی بگیریم و در کنار هم باشیم و حرف مسئولان امر را جامه عمل بپوشانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی دوشنبه (5 آبان) در شورای اداری استان با تبریک مناسبت های خجسته در ماه ربیع الاول گفت: امام عصر منجی عالم بشریت است تا بشر را از جهل و نادانی، خودخواهی، ظلم و جور، تجاوز به حقوق مظلوم و دیگر ناهنجارهایی که بر عالم حاکم است، نجات دهد و هدایت به معنای واقعی کلمه و شهد و شیرینی آن را جهان از حضور و قدوم مبارک او بچشد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه خدای تبارک و تعالی، 3 ذخیره و ثروت بسیار بزرگ در اختیار بشر قرار داد، بیان کرد: 3 ثروتی که بشر از هر کدام از آن استفاده لازم را بکند و در هدایت و در رفتن به سوی انسانیت و کسب مقام انسان به معنای واقعی کلمه تأثیر دارد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: اولین ثروتی که خدا در اختیار بشر قرار داد، ثروت عقل است که حجت را بر آدمی تمام می کند و تا زمانی که انسان از فهم و درک بهره ای نگیرد، هیچ کاری نمی تواند بکند و خوب و بد را نمی تواند تشخیص بدهد؛ عقل، حجت درون است و  اگر در موضوعی و موضعی از نظر عقلی به چیزی رسیدیم، حتمیت دارد و باید به آن عمل کرد.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار کرد: ذخیره و ثروت دوم کتب آسمانی و در رأس آن قرآن کریم است که خداوند آن را برای هدایت انسان فرستاد؛ این همه آیات نورانی و گزاره های رفیع و پرمحتوای دینی که اگر گاهی اوقات بشر فقط به چند گزاره آن توجه دقیق کند و خود را موظف و مکلف بداند و عمل کند، مطمئناً بخش قابل توجهی از راه را رفته و هدایت شده است.

 

 

وی ادامه داد: کتابی که از وحی سرچشمه می گیرد که خود خدا فرمود «هر چه شما در متن کتاب مقدس می بینید حرف خود خدا است و هیچ دخل و تصرفی از جانب انبیای الهی و در رأس آن پیامبر عظیم الشأن در کتاب های آسمانی و به خصوص قرآن نمی بینید».

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بیان کرد: ذخیره و ثروت سوم، نبوت به معنای عام و وجود خاص پیامبر عظیم الشأن اسلام است که انسانی شایسته، افضل انبیای الهی، اشرف سفراء و در اخلاق، روش، منش، سیرت و سنت نمونه نداشته، ندارد و در تاریخ بشر{مثل ایشان} پیدا نخواهد شد و به عنوان سردمدار این سلسله نبوت، بحث هدایت بشر را به عهده دارد و با سختی های فراوان هدایت بشر را به عهده داشت.

 

 

وی گفت: در ادامه سلسه نبوت، نگاه معصوم دیگری نیاز بود تا بشر را هدایت کند و این رسالت بزرگ یعنی هدایت انسان ها به دست شخصیتی پاک، طیب و به دور از خطا و اشتباه در ادامه نبوت یعنی امامت امام معصوم ادامه یافت که از حضرت علی(ع) آغاز و امروز به دست با کفایت حضرت ولی عصر(عج) است و او حجت را بر ما تمام می کند و امروز آغاز امامت این امام عزیز است که بر جهان اسلام باید تبریک گفت.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: در امامت دو رویکرد بسیار مهم وجود دارد که زندگی بشر را تحت هدایت خود قرار داده و معنای زندگی را از ابتدا تا انتها تفسیر کرده است.

 

امام جمعه کرمان افزود: یک رویکرد تلاش، کوشش و زحمت در راه حفظ ارزش ها، اخلاق و معنویت، دفاع از حریم انسانیت تا آنجا که امام معصوم جان خود را فدا می کند؛ یعنی شخصیت حقیقی خود را فدای شخصیت حقوقی خود می کند که امام حسین(ع) در کربلا همین کار را کرد و شخصیت حقیقی و ارزشمند این امام فدای شخصیت حقوقی خود در کربلا می شود و این حرکت تا شهادت را در زندگی همه ائمه اطهار(ع) می بینیم.

 


 
وی توضیح داد: رویکرد دوم بحث امید و انتظار است و بحث امامت امام عادل و معصومی که بدون او حجت بشر در پیشگاه خدا کامل نخواهد بود و امروز مفتخر به وجود ولی فقیه در کشور اسلامی ایران هستیم که باید فرمایشات، تذکرات و نکات مهم ولی فقیه در اداره کشور و جامعه و توجه به همه امور را  نصب العین خود قرار دهیم.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار کرد: به خصوص سخنان اخیر رهبر فرهیخته نظام جمهوری اسلامی که در دو بخش حائز اهمیت است؛ بخش اول اینکه کسی حق اهانت به مسئولین کشور ندارد و انتقاد سازنده و دلسوزانه کار یک مسلمان است اما اهانت به هیچ کدام از مسئولان و به ویژه  سران سه قوه در شرایط فعلی که در جنگ هستیم، اصلاً کار پسندیده ای نیست.

 

 

وی ادامه داد: مسئله دیگر اینکه همه باید دست به دست هم بدهیم و در مبارزه جدی علیه ویروس کرونا متحد شویم و قوانین و مقررات را جدی بگیریم و در کنار هم باشیم و حرف مسئولان امر را جامه عمل بپوشانیم.

 

 

امام جمعه کرمان گفت: هنر نسیت عده ای در مقابل تذکرات ستاد هایی که برای خدمت به مردم ایجاد شده، بایستند و حرف ها را نادیده بگیرند و توجه نکنند و هر روز چندصد خانواده در عزا و غم بنشینند به خاطر اینکه بعضی ها تمرد می کنند و تذکرات را جدی نمی گیرند. 

 

 

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری حجت را بر همه تمام کردند و بر همه مسئولان است که در حیطه مسئولیت خود  به مردم اطلاع رسانی کنند تا توصیه ها را جدی بگیرند و به اندازه ضرورت دور هم جمع شوند تا بر این ویروس بی رحمی که هر روز باید خانواده هایی عزادار شوند فائق بیاییم.

کد خبر 986744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha