۵ هزار تُن زرشک از مزارع کشاورزی زیرکوه برداشت شد

درویشی با بیان اینکه ۵ هزار تُن زرشک از مزارع کشاورزی زیرکوه برداشت شده است، گفت: بیش از ۴ هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت زرشک قرار دارد و پیش بینی می کنیم که امسال ۱۰ هزار تُن زرشک از این مزارع برداشت شود.

«جواد درویشی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: فصل پاییز در زیرکوه فصل برداشت محصولات کشاورزی مهمی از جمله زرشک، پنبه و زعفران است که البته هنوز محصول زعفران این شهرستان در مرحله آبیاری قرار دارد.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه با بیان اینکه بیش از 4 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیرکوه تحت کشت محصول زرشک قرار دارد، افزود: امسال پیش بینی می کنیم که بیش از 10 هزار تُن زرشک از مزارع زیرکوه برداشت شود و برداشت این محصول تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.

 

 

وی بیان کرد: محصول زرشک شهرستان زیرکوه به شهرهایی همچون اصفهان، مشهد و تهران صادر می شود و تاکنون حدود 50 درصد از این محصول بالغ بر 5 هزار تُن در زیرکوه برداشت شده اشت.

 

 

درویشی با اشاره به اینکه سال گذشته یک کارگاه در خصوص بسته بندی زرشک این شهرستان احداث کردیم، افزود: طی دهه فجر امسال نیز یک کارگاه دیگر در این زمینه در زیرکوه به بهره برداری خواهیم رساند تا بتوانیم محصول زرشک این شهرستان را با یک بسته بندی دقیق و مرتب به شهرهای مختلف صادر کنیم.

 

 

وی در خصوص آغاز برداشت پنبه زیرکوه گفت: 85 هکتار از مزارع زیرکوه زیر کشت پنبه قرار دارد و به طور متوسط دو و نیم تُن پنبه امسال در این شهرستان برداشت خواهیم کرد و به کارخانجات سرایان و بشرویه ارسال می کنیم.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه در پایان با بیان اینکه یک هزار و 500 هکتار از مزارع این شهرستان تحت کشت زعفران است، ادامه داد: هنوز زمان برداشت زعفران در زیرکوه آغاز نشده است و در محله آبیاری قرار دارد و نمی توانیم پیش بینی کنیم که چه میزان زعفران از مزارع زیرکوه امسال برداشت می شود.

 

 

 

کد خبر 986797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha