طرح آمران سلامت در بندر آستارا آغاز شد

طرح داوطلبانه آمران سلامت جمعیت هلال احمر، همزمان با سراسر کشور در شهرستان آستارا آغاز شد.

«حسین خورشیدی»در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از آغاز طرح داوطلبانه آمران سلامت جمعیت هلال احمر، همزمان با سراسر کشور در شهرستان آستارا خبر داد و گفت: طرح آمران سلامت با هدف دعوت داوطلبانه مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در مناطق پرتردد آستارا آغاز شده است.

 

رییس جمعیت هلال احمر بندر آستارا با بیان اینکه در راستای اجرای طرح آمران سلامت چهار پایگاه سیار در نقاط مختلف شهر و یک پایگاه ثابت در بازار ساحلی دایر شده است، افزود: این طرح از پنجم آبان آغاز شده و تا ۱۵ آۤبان ماه اجرا می شود.

 

وی با اشاره به اینکه تیم های سه نفره اعم از داوطلبین پسر و دختر در اجرای طرح آمران سلامت مشارکت دارند، تصریح کرد: کم کردن شدت شیوع کرونا در سطح جامعه، افزایش مشارکت اجتماعی اعضاء و داوطلبان و فعال کردن خانه های داوطلب از اهداف دیگر اجرای این طرح می باشد.

 

خورشیدی گفت: در قالب اجرای این طرح تیم های آموزش دیده با کاور هلال احمر در پایگاه ها حضور می یابند و با خواهش از کسانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند به آنان توصیه به رعایت مراقبت های بهداشتی از جمله رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک می کنند و به افرادی که ماسک ندارند ماسک رایگان هدیه می دهند.

 

رییس جمعیت هلال احمر بندر آستارا خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان آستارا از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، اقدامات موثری در پیشگیری از شیوع کرونا ویروس همچون اجرای غربالگری و تب‌ سنجی انجام داده و در حوزه‌ های امدادرسانی، توزیع اقلام حمایتی و همراهی با کادر درمان و گروه‌ های جهادی پیشگام بوده‌ است.

کد خبر 987046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha