ترکیب هیئت امنای مساجد آذربایجان‌شرقی جوان می‌شود

حجت الاسلام حسینی گفت: در راستای تحقق توصیه های رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب اقداماتی را در خصوص جوان بودن ترکیب هیئت امنای مساجد شروع کرده‌ایم.

حجت الاسلام «سیدشهاب الدین حسینی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز به برخی فعالیت های فرهنگی اداره کل اوقاف استان اشاره کرد و اظهار داشت: در ماه محرم امسال شاهد بودید که هر روز از شبکه افق برنامه زنده اجرا می‌کردیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: مراکز «افق» را که مخفف «اجتماعی، فرهنگی و قرآنی » است، در امامزاده های استان تشکیل دادیم چون که طبق فرموده حضرت امام خمینی(ره)، امامزاده ها مأمن و پناهگاه هستند و سعی کردیم با ایجاد مراکز افق بتوانیم در این موضوع نیز مشارکت داشته باشیم.

وی ادامه داد: در طول سال و از آغاز عید نوروز با طرح «آرامش بهاری»، در ماه مبارک رمضان طرح «ضیافت الهی»، در فصل تابستان و در جوار امامزادگان طرح«نشاط معنوی» و در ماه محرم نیز طرح «شمیم حسینی» را برگزار می‌کنیم و سعی کرده‌ایم که طبق فرموده رهبر معظم انقلاب در خصوص این‌که امامزادگان قطب فرهنگی باشند، امامزاده ها را به یک مکانی تبدیل کنیم که در مسائل فرهنگی تاثیرگذار باشند

حسینی اظهار کرد: در راستای تحقق توصیه های رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب نیز بحثی را در خصوص جوان بودن ترکیب هیئت امنای مساجد شروع کرده‌ایم، همچنین با توجه به این‌که نگاه رهبر انقلاب در بند دوم الزامات هفت‌گانه گام دوم انقلاب بحث اخلاق و معنویت است که این اخلاق و معنویت می تواند در امامزاده ها و مساجد نیز تحقق یابد و الزام هفتم نیز سبک زندگی است که سبک زندگی می‌تواند از طریق امامزاده‌ها و مساجد در زندگی ما جریان داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ادامه داد: امیدواریم مساجد، حسینیه‌ها و امامزاده‌ها بتوانند بیش از پیش در راستای گام دوم انقلاب اسلامی قدم‌های مؤثری با حضور جوانان بردارند.

وی خاطرنشان کرد: ما میراث‌دار شهید باکری‌ها و شهید زین‌الدین‌ها هستیم. شهدایی که جان دادند تا ما میراث‌دار معنوی آن‌ها باشیم و امیدواریم تاثیرگذاری این شهدا و مخصوصا سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در مساجد، حسینیه ها و امام زاده های ما محقق شود

کد خبر 987050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha