رئیس جمهوری ترکیه خرید کالاهای فرانسوی را تحریم کرد

رئیس جمهوری ترکیه از مردم این کشورخواست تا کالاهای فرانسوی را تحریم کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «alkhaleejtoday»،رئیس جمهوری ترکیه از مردم این کشورخواست تا کالاهای فرانسوی را تحریم کنند.

 

«رجب طیب اردوغان» همچنین از مردم ترکیه خواست تا به کمپین های تحریم که از همه شهروندان عرب و کشورهای اسلامی می خواهد تا اظهارات «امانوئل مکرون» ،رئیس جمهوری ترکیه را محکوم کنند ،بپیوندند.

 

اردوغان در مراسم افتتاحیه هفته میلاد پیامبر اکرم (ص) گفت: من از مردم خود تقاضا می کنم و به آنها می گویم که کالاهای فرانسوی را خریداری نکنند.

 

رئیس جمهوری ترکیه همچنین خطاب به «آنگلا مرکل» ، صدراعظم آلمان ، گفت: آزادی دین که ادعا می کنید کجاست؟ چگونه بیش از 100 افسر پلیس به یک مسجد در کشور شما حمله کردند؟

 

طبق بیانیه صادر شده توسط دادستانی عمومی در برلین این امر پس از ورود حدود 150 نیروی پلیس آلمان در روز 21 اکتبر به مسجد «مولانا» برای انجام بازرسی هایی که شامل پنج مرکز و یک مسجد بود ،اتفاق افتاد.

 

اما در فرانسه وزارت امور خارجه این کشور خواستار متوقف کردن کارزارهای تحریم کالاهای فرانسوی از سوی دولت های کشورهای عربی و اسلامی شده است.

 

این در حالی است که این کشورها شاهد تظاهرات علیه دولت فرانسه به خاطر اظهارات رئیس جمهوری فرانسه  در روز 22 اکتبر هستند.

 

وزارت امور خارجه بیانیه ای در این زمینه صادر کرد و گفت: مطابق آنچه توسط سایت فرانس 24 منتشر شده است درخواست های تحریم کالاهای فرانسوی باید فورا متوقف شود .

کد خبر 987111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha