امروز هدف و مقصد بشریت باید یاری امام زمان(عج) باشد

مسئول بنیاد جهانی نهج البلاغه گفت: امروز هدف و مقصد بشریت باید یاری امام زمان(عج) باشد، به همین منظور ما باید بیانات ائمه معصومین(ع) و قرآن را فهم، درک و عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام‌والمسلمین «مهدوی ارفع» شامگاه دوشنبه در مراسمی که به صورت مجازی برای طلاب مدرسه علمیه زهرای اطهر(س) برگزار شد، گفت: عامل حرکت انسان مقصد است.

مسئول بنیاد جهانی نهج البلاغه با تاکید بر اینکه انسان عاقل بدون هدف و مقصد حرکت نمی‌کند چراکه حرکت بدون هدف لغو است، اظهار کرد: خداوند متعال هدف و مقصد انسان را رسیدن به کمال قرار داده است اگر همه انسان‌ها این حقیقت را به خوبی درک می‌کردند امروز دنیا رنگ دیگری داشت.

وی افزود: کمال انسانی یک حقیقت بسیار جذاب و زیبا است که طلاب می‌توانند با تبلیغ این حقیقت در جهان تحول ایجاد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع با بیان اینکه خداوند متعال به آدم علم اسماء را آموزش داده است، اظهار داشت: انسان کامل کمال خود را از خداوند متعال دریافت می‌کند و این نشان می‌دهد که انسان هر چه دارد از آن خداوند است.

مسئول بنیاد جهانی نهج البلاغه درباره عالی ترین و بالاترین مقام کمال انسانی گفت: امروز هدف و مقصد بشریت باید یاری امام زمان(عج) باشد، به همین منظور ما باید بیانات ائمه معصومین(ع) و قرآن را فهم، درک و عمل کنیم، کتاب شریف نهج‌البلاغه یکی از بهترین کتاب‌ها برای هدایت ما است.

وی ادامه داد: ما باید در دنیا زندگی خود را بر مبنای کسب رضایت از امام زمان(عج) قرار دهیم در این صورت است که به کمال انسانی دست پیدا می‌کنیم. کسب رضایت امام زمان(عج) در صورت فهم، درک و عمل به دستورات قرآن و فرمایشات ائمه معصومین(ع) ممکن است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع با بیان اینکه به برکت وجود امام زمان(عج) همه موجودات عالم از نعمات الهی بهره می‌برند، ابراز کرد: طبق روایات رسیده اگر زمین از حجت الهی که همان امام است خالی باشد همه اهل خود را فرو می‌برد، همه ما باید این حجت الهی را بشناسیم.

مسئول بنیاد جهانی نهج البلاغه با اشاره به فرمایشی از امیرمومنان امام علی(ع) در کتاب شریف نهج‌البلاغه اظهار کرد: برای شناخت ائمه معصومین(ع) نهج‌البلاغه کتاب بسیار خوبی است که باید درباره مطالب آن فکر کرده و با آن انس گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای خداشناسی انسان باید امام روزگار خود را بشناسد امامی که خداوند اطاعت او را واجب کرده است، امروز شیعیان بیش از هر کسی باید رفتار و کردار خود را شبیه ائمه معصومین(ع) قرار دهند که ولایت امیرمومنان امام علی(ع) را به زیبایی در دنیا جلوه دهند.

کد خبر 987144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha