عضویت ۱۸۰۰ کودک و نوجوان در کانون های پرورش فکری کبودرآهنگ

ضرابی زاده از عضویت ۱۸۰۰ کودک و نوجوان کبودرآهنگی در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در این شهرستان خبر داد.

«بهناز ضرابی‌زاده»، ، در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در همدان، گفت: مسابقات «دختران کبوترانه و پسران پرواز» از ابتدای سال در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کبودرآهنگ ویژه دو گروه سنی کودک و نوجوان در فضای مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان افزود: مربیان کانون علاوه بر آموزش‌هایی که در برنامه کاری سالانه خود دارند، به علت شیوع کرونا آموزش نقاشی و سفال و آموزش نجوم از طریق کارگاه‌های مجازی در دستور قرار گرفت و در این ایام آخرین خورشیدگرفتگی قرن با حضور دانش‌پژوهان نوجوان و با همکاری پژوهش سرای دانش‌آموزی کبودرآهنگ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز رصد شد.

ضرابی‌زاده خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۸۰۰ کودک و نوجوان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کبودرآهنگ هستند که در مسابقات نقاشی، در بخش نجوم و درزمینهٔ کتاب‌خوانی، نقد موضوعی کتاب و در جشنواره رضوی بخش نقاشی حائز رتبه شده‌اند.

وی با بیان اینکه استان همدان ۴۱ مرکز کانون پرورش فکری شامل ۲۸ مرکز ثابت، ۱۰ مرکز سیار و سه مرکز پستی فعال دارد، هدف محوری کانون را به‌عنوان یکی از نقش‌آفرینان ممتاز و متمایز عرصه تعلیم و تربیت تعالی آینده‌سازان ایران اسلامی، شکوفایی استعدادها و پرورش ذوق و خلاقیت کودکان و نوجوانان دانست.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان یادآور شد: تحقق این اهداف علاوه بر نیاز به وجود محیطی پرنشاط، امیدبخش و بهره‌مندی از ظرفیت دانش، تجربه و انگیزه والای خانواده کانون، مستلزم تعمیق برنامه‌ها و کیفی سازی فعالیت‌ها است.

وی افزود: تنها واحد تخصصی نجوم کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان همدان در کانون پرورش فکری شهرستان کبودرآهنگ فعال است و در ایام کرونا آخرین خورشیدگرفتگی قرن با حضور دانش‌پژوهان نوجوان و با نیروهای پژوهش سرای دانش‌آموزی کبودرآهنگ رصد شد.

ضرابی زاده ابراز کرد: اعضای کانون پرورش فکری کبودرآهنگ همچنین در این ایام می‌توانند در کارگاه‌های مجازی نقاشی، سفال، کارگاه مجازی قصه‌گویی، انجمن علمی زیر سقف آسمان شب، یادگیری تکنیک در سفالگری و برای رفتن به دنیای پررمزوراز نمایش و بازیگری در کارگاه مجازی بازیگری تخصص‌های لازم را کسب کنند.

کد خبر 987202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha