آمار بستری های مبتلا به کرونا در  مراکز درمانی ایلام به ۳۰۶ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام از بستری شدن ۳۰۶ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «محمد کریمیان» در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این مطلب، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و کاهش میزان توجه به فاصله گذاری اجتماعی در هفته های اخیر شاهد افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان ایلام بوده ایم.

 

وی با بیان اینکه تعداد افراد بستری به کرونا در سطح بیمارستان های استان نیز افزایش بی‌سابقه‌ ای را در هفته اخیر نشان می دهد، ابراز کرد: این افزایش به گونه ای است که متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۹۲ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی سطح استان بستری شده‌اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام با بیان اینکه بیمارستان های استان ظرفیت خاصی برای پذیرش و بستری شدن بیماران کرونایی دارند و از طرفی مراکز درمانی استان نیز با خدمات درمانی خود را به سایر بیماران نیز ارائه دهند و همچنین افزایش تعداد بستری های ناشی از کرونا نیز موجب کاهش توان و نیروی کادر درمانی در ارائه خدمات به این بیماران می شود.

 

کریمیان ابراز کرد: اگر روند افزایش تعداد مبتلایان و بستری های ناشی از کرونا در استان افزایش یابد شاهد مشکلات بزرگی همچون کاهش ظرفیت تعداد تخت های مراکز درمانی برای بیماران بستری خواهیم بود و  در درمان بیماران دچار مشکل و  چالش  خواهیم شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام  گفت:  اگرچه مراکز نقاهتگاهی برای ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی راه اندازی شده است اما نباید به این مسئله دلخوش باشیم زیرا بستری شدن ۹۲ بیمار در ۲۴ ساعت زنگ خطر را به صدا درآورده است.

 

کریمیان یادآور شد: از هم استانی های عزیز ایلامی درخواست می شود که با رعایت اصول پیشگیرانه و نکات بهداشتی به ویژه رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک، علاوه بر اینکه به سلامت خود کمک می کنند،  به خادمان خود در عرصه دفاع از سلامت و کادر بهداشت و درمان  کمک کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: هر کدام از ما با رعایت مسائل و پروتکل های بهداشتی می‌توانیم در مدیریت بیماری کرونا و کاهش مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها سهیم باشیم، پس به خاطر حفظ جان خود و عزیزانمان نگذاریم این بیماری بیش از این جولان دهد و افراد را مبتلا و بستری کنند یا اینکه جان آنان را بگیرد.                                                     

کد خبر 987225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha