برگزاری ۲۳ برنامه ویژه هفته وحدت در بندر آستارا

حجت الاسلام حبیبی از تدوین ۲۳ برنامه ویژه هفته وحدت در شهرستان آستارا خبر داد.

حجت الاسلام«محمدمهدی حبیبی» امروز(سه شنبه، ۶ آبان) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا،اظهارکرد: پيامبر اسلام (ص) نقطه وحدت تشيع و تسنن است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا با بیان اینکه جهان اسلام بدون وحدت راه به جایی نمی ‌برد، افزود: رمز موفقیت ما در گروی وحدت و همدلی است.

 

وی با اشاره به اینکه وحدت بین شیعه و سنی در آستارا مثال زدنی است، تصریح کرد: این وحدت به ‌راحتی به دست نیامده و به‌ راحتی هم از بین نمی ‌رود.

 

حجت الاسلام حبیبی از تدوین ۲۳ برنامه ویژه هفته وحدت در شهرستان آستارا خبر داد و گفت: برنامه های هفته وحدت با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در آستارا برگزار می شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا، دیدار با حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه شهرستان، دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران، دیدار با چهره های تبلیغی منطقه و برگزاری عصری با شعر با موضوع وحدت در آیینه ادبیات فارسی را از ویژه برنامه های هفته وحدت در این شهرستان عنوان کرد و افزود: دیدار فرماندار، نماینده مردم آستارا در خانه ملت و رییس اداره تبیلغات اسلامی با مردم در روستاهای اهل تسنن نشین و بررسی مشکلات آنان از مهم ترین برنامه هایی است که به مناسبت هفته وحدت در آستارا پیش بینی شده است.

 

وی از برگزاری نشست منادیان وحدت با موضوع ضرورت اتحاد و همبستگی در جامعه در سالن همایش اداره تبلیغات اسلامی و مرکز آموزش عالی شهریار خبر داد و تصریح کرد: برگزاری نشست علمی تغییر و تفکر سلفی تکفیری در خاور میانه با رویکرد تامین امنیت اسرائیل در محل دانشگاه پیام نور، برگزاری نشست علمی با موضوع نقش حوزه و دانشگاه در جهت ایجاد وحدت وهمبستگی بین مسلمین در سالن نبی اکرم(ص) دانشگاه آزاد اسلامی و برگزاری نشست علمی با موضوع جریان شناسی سلفی گری، گروه های تکفیری در دهه اخیر در مرکز آموزش علمی – کاربردی بندر آستارا از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت در آستارا برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حبیبی، حضور علما و مسئولین در گلزار شهدا و غبارروبی و گلباران مزار شهدا، برگزاری منابر مجازی، ویزیت رایگان از بیماران توسط  سپاه ناحیه و هنگ مرزی، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع وحدت، دیدار با چهره های شاخص تبلیغی منطقه، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع وحدت، راه اندازی کاروان شادی و برگزاری جشن های وحدت در ادارات را از دیگر برنامه های پیش بینی شده هفته وحدت در شهرستان آستارا اعلام کرد.

 

وی در ادامه از بهره برداری چند پروژه عمرانی به مناسبت هفته وحدت در روستای صیادلر بخش مرکزی شهرستان آستارا خبر داد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا گفت: برگزاری جشن غنچه های باغ محمدی همراه با اجرای برنامه های متنوع در مدرسه روستای عباس آباد و برگزاری مسابقه فوتسال چهره های تبلیغی منطقه در سالن ورزشی شهید علی انصاری از جمله برنامه های تدارک دیده شده فرهنگی و ورزشی به مناسبت هفته وحدت در آستارا است.

 

حجت الاسلام حبیبی خاطرنشان کرد: برگزاری جشن وحدت در مسجد جامع اهل تسنن نشین دهستان چلوند و برگزاری جشن وحدت در مسجد حضرت محمد رسول ا...(ص) شهر آستارا از دیگر برنامه هایی است که برای گرامیداشت هفته وحدت در این شهرستان تدارک دیده شده که به ترتیب در روزهای ۱۲ و ۱۷ ربیع الاول برگزار می شود.

کد خبر 987365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha