فعالیت آمران سلامت در راستای مقابله با کرونا ویروس در همدان

سنجربیگی از اجرای طرح کشوری آمران سلامت جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا خبر داد و گفت: آمران سلامت با حفظ احترام به شان و منزلت انسانی افراد انجام وظیفه می نمایند.

«علی سنجربیگي» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: پیرو لبیک جوانان، داوطلبان و امدادگران هلال‌احمر به درخواست رهبری‌ برای مبارزه با کرونا، طرح آمران سلامت با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونای استان و شهرستان‌ها در سطح استان همدان اجرا می‌شود.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان اضافه کرد : در راستای توسعه آموزش‌های همگانی، ترویج فرهنگ پیشگیری، جلب مشارکت مدنی و حمایت بهداشتی‌ و درمانی از قشر آسیب دیده و آسیب پذیر جامعه در مواجهه با ویروس کرونا با لبیک به سخنان و راهنمایی‌های گهربار مقام معظم رهبری مدظله العالی، جمعیت هلال احمر ایران اقدام به تدوین شیوه نامه و اجرای طرح آمران سلامت (اختصاصی اپیدمی کوئید ۱۹) نموده تا بر اساس این طرح در کلیه کلانشهرها ۵۰ پایگاه و در سایر شهرها حداکثر ۱۰ پایگاه تشکیل و در قالب تیم های سه نفره سحر و نیروهای امدادگر داوطلب و داوطلبان علاقمند فعالیت نمايند.

 

سنجربیگی گفت:  پایگاه ترجیحاً نزدیک ساختمان های اداری و امدادی به صورت چادر برپا می شوند وتیم ها با حضور دراماکن شلوغ شهرها مثل فروشگاه‌های بزرگ، ترمینال های مسافربری ، میادین اصلی شهر و غیره استقرار می یابند و هر روز از ساعت ۱۰ صبح لغایت ۱۶ و ترجیحاً در زمان‌های پیک شلوغی محل های ذکر شده از روز دوشنبه ( ٥ آبان) بمدت ده روز فعالیت خواهند نمود.

 

وی افزود: در این طرح مقرر است جوانان و داوطلبان بشردوست جمعیت هلال احمر استان با حضور در معابر پر تردد، ضمن ارائه آموزش نکات بهداشتی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و پروتکل های جاری، هموطنانی که بدون رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله عدم استفاده از ماسک، نسبت به تردد در سطح معابر اقدام می کنند را به رعایت پروتکل ها و همچنین احترام به سلامت دیگر هموطنان ارشاد نمایند.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان اعلام کرد: اجرای این طرح تا ۱۵ آبان ماه ادامه خواهد یافت و امیدواریم با جدی گرفتن تذکرها و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، گسترش ویروس را در جامعه کاهش دهیم.

کد خبر 987601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha