فرمانداران گزارش نهایی مصوبات سفرهای شهرستانی را اعلام کنند

استاندار خراسان شمالی به فرمانداران شهرستان ها یک هفته مهلت داد تا مصوبات سفر شهرستانی را پیگیری و نتیجه نهایی را اعلام کنند تا پس از بررسی مصوبات این سفرها، سفرهای بعدی سایر شهرستان ها برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمدعلی شجاعی» امروز چهارشنبه (هفتم آبان ماه) در پنجمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی پس از استماع گزارش فرمانداران شهرستان های فاروج، اسفراین و راز و جرگلان در خصوص نحوه اجرای مصوبات سفر استاندار به این شهرستان ها گفت: در درجه نخست خود فرمانداران موظف به پیگیری مصوبات تا حصول نتیجه هستند.

 

استاندار خراسان شمالی با تأکید بر اینکه فرمانداران باید با مدیران کل دستگاه های مربوطه نشست های مشترک برگزار کرده و مشکلات اجرای مصوبات را حل و فصل کنند، تصریح کرد: مدیران باید ادبیات «نمی شود» و « نتیجه نداد» را از اذهان خود دور کنند چرا که وظیفه شما انجام دادن و به نتیجه رساندن کارهاست.

 

وی با تأکید بر اینکه وقتی یک جمع برای انجام شدن کاری تصمیم گیری می کند، پس شما باید خود را موظف به سرانجام رساندن آن امور بدانید، اظهارکرد: به فرمانداران شهرستان ها یک هفته مهلت می دهیم تا مصوبات سفر شهرستانی را پیگیری و نتیجه نهایی را اعلام کنند تا پس از بررسی مصوبات این سفرها، سفرهای بعدی سایر شهرستان ها برنامه ریزی شود.

 

هرچند در این نشست گزارش فرمانداران حاکی از اجرای 12 مصوبه از 22 مصوبه در اسفراین، بخشی از 32 مصوبه زیرساختی و 12 مصوبه اقتصادی در راز و جرگلان و همچنین بخشی از 48 مصوبه فاروج بود، اما استاندار خراسان شمالی اعلام کرد ما به دنبال تحقق بیش از 90درصد مصوبات سفر هستیم.

 

شجاعی در بخش دیگر سخنان خود از عدم حضور مدیران کل در شهرستان ها و بازدیدهای میدانی که بعضاً هر 6 ماه یکبار هم انجام نمی شود، گلایه کرد و گفت: مدیری که 6 ماه در اتاق خود نشسته و به شهرستان ها و روستاها سفر نکرده، مدیر نیست!

 

وی با اظهار این مطلب که نصف جمعیت این استان روستایی و غیربرخوردار هستند، پاسخگویی مدیران به این قشر از جمعیت را وظیفه شرعی و قانونی دانست و بی خبری مدیران از اوضاع شهرستان ها و روستاها را غیرقابل قبول خواند.

 

استاندار خراسان شمالی از فرمانداران خواست مدیران کل را به شهرستان ها دعوت کرده و مشکلات و درخواست های مردم را با آنان در میان بگذارند و در جلسه آتی شورای اداری برنامه زمانبندی سفرهای شهرستانی مدیران کل اعلام شود.

 

وی همچنین بر توسعه خدمات الکترونیک و حرکت به سمت شهر هوشمند تأکید کرد و گفت: توسعه شهر هوشمند در بسیاری از هزینه ها از جمله رفت و آمد، ترافیک و سوخت تأثیر مثبت دارد.

 

در این نشست مصوبات کارگروه امور زیربنایی توسعه روستایی با موضوع تفویض اختیار، واگذاری و تغییر بهره بردار ساختمان فنی و حرفه ای زرق آباد اسفراین به نیروی انتظامی، انتقال مالکیت و تغییر بهره بردار مجتمع نیمه تمام فرهنگی هنری فاروج به دانشگاه علوم پزشکی، تصویب بخشی از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و تصویب عناوین محورهای پژوهشی سال 99 به رأی گذاشته شد که با اکثریت آرای موافق به تصویب رسید.

کد خبر 987625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha