فرهنگ سازی سیره و منش شهید محمدحسین فهمیده فراتر از کتاب های درسی باید تبیین شود

رستمیان با اشاره به جایگاه شهید محمدحسین فهمیده به عنوان الگوی شاخص دانش آموزان گفت: فرهنگ سازی سیره و منش شهید محمدحسین فهمیده فراتر از کتاب های درسی باید تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « سلیمان رستمیان» طی نشست هم اندیشی که چهارشنبه ۷ آبان در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز برگزار شد گفت: شهید فهمیده الگو و اسوه شاخص برای دانش آموزان است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگان البرز افزود: فرهنگ سازی سیره و منش شهید محمدحسین فهمیده فراتر از کتاب های درسی باید تبیین شود.

 

وی با اشاره به اهمیت هم اندیشی در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی بیان کرد: دانش آموزان به عنوان نیروهای داوطلبان در طول دوران دفاع مقدس جانانه در عرصه نبرد حاضر شدند.

 

وی شهید محمد حسین فهمیده را الگوی راستینی از شهدای دانش آموز نامید و متذکر شد: شهید فهمیده و دیگر شهدای دانش آموز افتخاری عظیم برای ملت ایران هستند که با جهاد خود تاثیری فرامنطقه ای بر روی تمامی ملت ها و انقلاب های جهان گذاشته اند، مدارس ما باید بیشتر به ابعاد زندگانی شهدایی همچون شهید فهمیده بپردازند.

 

رستمیان نقش مدارس و دانش آموزان را در تدوام و پایداری انقلاب موثر و مهم دانست و افزود: سیره و روش زندگی شهدایی همچون شهید فهمیده نه تنها در کتاب های درسی بلکه باید در تمامی ابعاد زندگی دانش آموزان فرهنگ سازی شود.

 

وی اظهار کرد: امروز دانش آموزان در سنگری مهم و حساس علم آموزی هستند و باید در عرصه های مختلف پای نظام و انقلاب خود ایستادگی کنند و بهترین الگو در این راه شهید فهمیده است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا، همچون شهید فهمیده رسالتی سنگین است و ۸ آبان ماه در تقویم یادآوری این روز است.

 

رستمیان متذکر شد: در سال جاری با توجه به بیماری کرونا و منع برگزاری مراسم های حضوری سعی بر این است تا با کار رسانه ای شخصیت این شهید والامقام به جامعه معرفی و یاد و خاطر او زنده نگه داشته شود، لذا برنامه های امسال بر مبانی مجازی و از رسانه ملی و استانی برگزار می شود.

 

 

 

 

کد خبر 987709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha