بهره برداری از مجتمع نوآوری تخصصی در حوزه آب، محیط زیست و انرژی

نجفی نژاد گفت: مجتمع نوآوری تخصصی در حوزه آب، محیط زیست و انرژی بهمن ماه امسال در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی نجفی نژاد» عصر امروز(چهارشنبه 7 آبان) در شورای برنامه ریزی و توسعه استان گلستان اظهار کرد: انتقال بومی سازی فناوری های نوین ساخت داخلی از طریق دانشگاه پیگیری می شود و در این راستا با سابکاپ تفاهم نامه ای را منعقد کردیم.

 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ادامه داد: در دانشگاه در تلاش هستیم که شتاب دهنده در حوزه آب، محیط زیست و انرژی ایجاد شود و مجتمع نوآوری تخصصی در براین اساس در دانشگاه مستقر خواهد شد و راه اندازی دفتر ساتکاپ را در دانشگاه نیز پیگیری می کنیم.

 

نجفی نژاد افزود: یکی از موضوعات مطرح شده استفاده از پروژه های مبتنی بر انرژی شرکت های دانش بنیان مستقر در دانشگاه شامل دو پروژه نیروگاه خورشیدی و استفاده از ضایعات کشاورزی برای تولید انرژی است که این مهم نیز پیگیری می شود.

 

وی افزود: بهره برداری از آب های غیرمتعارف دشت گرگان و مطالعات زیست محیطی و بهره برداری در بخش کشاورزی معدن، صنایع تبدیلی و ارائه آن به وزارت نیرو از دیگر موضوعاتی است که براساس این تفاهم نامه دنبال می کنیم.

 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تأکید کرد: همکاری مشترک دو مجموعه در استفاده از ظرفیت توافق نامه همکاری وزارت نیرو و معاونت فناوری رئیس جمهور برای موضوع مرتبط با انرژی محیط زیست، آب و کشاورزی مدرن و حمایت از پایان نامه دانشجویان و کارشناسی ارشد و دکترا در حوزه مرتبط با انرژی و کمک ساتکاپ در اجرایی شدن آن در صنعت نیز از طریق این تفاهم نامه پیگیری می شود.

کد خبر 987806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha