تکمیل زنجیره تولید از ضرورت‌های مهار نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری است

میرزایی با اشاره به ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری به ویژه در بخش گردشگری و کشاورزی، گفت: تکمیل زنجیره‌های تولید از راهکارهای اصلی مهار نرخ بیکاری این استان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «حجت‌الله میرزایی» امروز (چهارشنبه ۶ آبان) در نشست شورای گفتگوی ‌دولت و بخش خصوصی این استان که در محل اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری برگزار شد، اظهار داشت: انگور، بادام، ماهی، محصولات باغی و حبوبات از جمله ظرفیت های این استان است که هنوز برای فراوری و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی آن اقدامی نشده است و همین موضوع بر چالش بیکاری این استان افزوده است.

 

به گفته معاون اقتصادی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، آمایش مناسبی در خصوص طرح‌های اقتصادی این استان در سال‌های گذشته شکل نگرفته و امروز برخی شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری به گورستان طرح‌های نیمه‌تمام تبدیل شده است.

 

میرزایی با تاکید بر تشکیل کارگروه مشترک اتاق بازرگانی، استانداری و نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای شناسایی طرح‌های توسعه‌ محور این استان، تصریح کرد: این اقدام باید کمتر از ۲ ماه دیگر انجام گیرد و بر اساس آن طرح‌های توسعه‌ محور که متناسب با نیازها و ظرفیت ‌های استان باشد شناسایی و به مرحله اجرا گذاشته می شود.

 

معاون اقتصادی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر بازارسنجی فعالیت‌ های اقتصادی، تصریح کرد: در ابتدا باید بازارسنجی و سپس تولیدگری کرد و به دنبال راه ‌اندازی طرح‌هایی باشیم که توجیه اقتصادی داشته باشد.

 

میرزایی بابیان اینکه رغبتی برای جذب سرمایه‌گذار در چهارمحال و بختیاری مشاهده نمی‌شود، تصریح کرد: در کنار این موضوع عادی شدن نرخ بالای بیکاری برای مسئولان و فعالان این عرصه سبب شده تا اقدام موثر و تحول ‌آفرین برای رونق اشتغال این استان شکل نگیرد که برای رفع محرومیت استان باید این رویه تغییر کند.

 

وی خاطرنشان کرد: هنوز برنامه روشن و شفافی در خصوص فرایند توسعه ‌یافتگی این استان ترسیم نشده است که این موضوع نیازمند حساسیت و مطالبه‌گری بیشتری است.

 

کد خبر 987830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha