بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر از خدمات «آمران سلامت» جمعیت هلال احمر گیلان

غلامی از بهره مندی پنج هزار و ۲۴۶ نفر از خدمات طرح آمران سلامت جمعیت هلال احمر گیلان خبر داد و گفت: ۱۱۲ تیم از امران سلامت در این طرح شرکت دارند.

«سیاوش غلامی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فعالیت ۳۴۱ نفر از داوطلبان و جوانان در قالب ۱۱۲ تیم در طرح «آمران سلامت» در سراسر استان گیلان خبر داد و اظهارداشت: طرح «آمران سلامت» با هدف ترویج فرهنگ پیشگیری، جلب مشارکت مدنی و حمایت بهداشتی و درمانی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه در مواجهه با کووید ۱۹ و همچنین توسعه آموزش‌های همگانی از ۵ آبان سال جاری در سراسر استان گیلان اجرایی شده است.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان بیان کرد: از ۵ آبان ماه جاری تا امروز بیش از پنج هزارو ۲۶۴ نفر از خدمات طرح آمران سلامت در استان گیلان بهره مند شده اند.

 

وی با اشاره به حضور نیروهای داوطلب در پایگاه های آمران سلامت اظهار داشت: روزانه بیش از ۱۵۰ نفر در ۵۰ پایگاه سراسر استان فعالیت می کنند و تعداد ۷۱ پایگاه آمران سلامت و ۴۱ خانه هلال و همچنین تیم های سیار سحر و سحاب جوانان در این طرح فعال هستند و با برپایی ایستگاه‌های موقت در سطح شهرهای استان به ویژه اماکن پرتردد، خدمت خود را ارائه می‌کنند.

 

غلامی شیوع ویروس کرونا را یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های حال حاضر کشور از جمله استان گیلان دانست و افزود: شاهد وضعیت قرمز در تمامی نقاط این استان هستیم.

 

وی به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص لزوم تلاش مضاعف برای کنترل شیوع کرونا، اشاره کرد و گفت: در تلاش مضاعف و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود برای کنترل این ویروس، هستیم.

 

 

غلامی با توجه به فعالیت و تلاش جوانان و داوطلبان خواستار همراهی همه مردم با جمعیت هلال احمر برای غلبه بر کرونا شد و خاطر نشان کرد: با توجه به سرعت انتقال کووید ۱۹ و شرایط ویژه پاییزی برای مهار شیوع این ویروس و شکسته شدن زنجیره انتقال آن، نیازمند همدلی و مشارکت همگانی هستیم.

 

وی افزود: راهنمایی به افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، توصیه و تأکید به حفظ فاصله اجتماعی، امر به رعایت نکات بهداشتی با حفظ احترام به شأن و منزلت انسانی به منظور کمک به سلامت جامعه از مهم‌ترین وظایف آمران سلامت است.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر همچنین از اجرای طرح فرهنگی و آموزشی «محله محور» در شهرستان رشت خبر داد که از روز گذشته در سطح محلات کلانشهر رشت آغاز و به مدت ۸ روز نیز ادامه خواهد داشت.

 

 

 

غلامی اطلاع رسانی و آشنایی مردم با اهداف و وظایف حوزه های فعالیتی جمعیت هلال احمر و همچنین کنترل و پیشگیری از پیامدهای شیوع ویروس کرونا را از اهداف این طرح برشمرد و افزود: این طرح با مشارکت شهرداری کلانشهر رشت، سازمان فرهنگی و ورزشی، آتش نشانی، نیروی انتظامی و مرزبانی در حال اجرا است.

 

وی با اشاره به دیگر برنامه هایی که در این طرح انجام می شود، خاطرنشان کرد: پایش فشار و قند خون، برنامه های حفاظت از محیط زیست و پیشگیری و آشنایی با آسیب های اجتماعی از دیگر برنامه هایی است که در این طرح انجام می شود.

کد خبر 987858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha