دستگاه ضدعفونی پدالی دست در  خوسف ساخته شد

مدیر کانون فرهنگی هنری تسنیم روستای تقاب از طراحی و ساخت دستگاه‌ ضدعفونی‌کننده پدالی دست توسط بچه های مسجدی خبر داد و گفت: اين اقدام در راستاي کاهش شیوع ویروس کرونا و کمک به اقتصاد انجام گرفته است.

«علی باقی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند گفت: در لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد قوی و متکی نبودن به بیگانگان و با توجه به شرایط کرونایی و نیاز مردم به مواد ضدعفونی و ماسک، جوانان مسجدی با استفاده از وسایل دور ریختنی دستگاه محلول پاش پدالی اختراع کردند.

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری تسنیم مسجد صاحب الزمان(عج) روستای تقاب شهرستان خوسف افزود: طراحی، تولید و ساخت این دستگاه پدالی ضدعفونی کننده با خلاقیت اعضای کانون فرهنگی و هنری تسنیم به منظور جلوگیری از تماس دست با سطوح آلوده و کاهش شیوع ویروس کرونا انجام گرفته است. 

 

 

وی با بیان اینکه هزینه ای ساخت هر دستگاه حدود چهار میلیون ریال است، ادامه داد: دستگاه محلول پاش پدالی که توسط اعضای کانون فرهنگی هنری تسنیم تقاب اختراع شده قیمت آن یک سوم دستگاه‌های مشابه در بازار است.

 

 

باقی هدف از اختراع این دستگاه توسط بچه های مسجد را نیاز مساجد و مراکز مذهبی به این دستگاه دانست و گفت: در حال حاضر نمونه ساخته شده از دستگاه پدالی در محل مسجد روستای تقاب نصب شده است.

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری تسنیم روستای تقاب خاطر نشان کرد: این کانون آماده همکاری با مساجد و اماکن مذهبی در سطح کشور برای انعقاد تفاهم نامه دستگاه محلول پاش پدالی  است و کانون‌های فرهنگی هنری و مساجد جهت سفارش این دستگاه می توانند با شماره 09377849014 تماس حاصل فرمایند.

 

 

وی به فعالیت های این مسجد از زمان شیوع بحران کرونا تاکنون اشاره کرد و افزود: قربانی کردن گوسفند برای سلامتی امام زمان(عج) و دفع کرونا ویروس، توزیع بسته های معیشتی، توزیع بسته های بهداشتی و ضد عفونی کردن از جمله اقداماتی بوده است که توسط اعضای کانون فرهنگی هنری تسنیم تقاب با همت و همکاری خیرین و مسئولین محلی صورت گرفته است.

کد خبر 987873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha