واردات بخشی از روغن‌ها به دلیل تحریم متوقف و یا با چالش مواجه شده است

سیف با اشاره به اینکه امروز در کشور روغن به وفور وجود دارد اظهار کرد: واردات بخشی از روغن‌ها به دلیل تحریم متوقف و یا با چالش مواجه شده است، ما از ذخایر راهبردی کشور در این رابطه استفاده کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، یزدان سیف شب گذشته (چهارشنبه ۷ آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه وقتی اختلاف قیمت کالای صادراتی و مواد اولیه به لحاظ ارز وجود دارد عملاً به صادر کننده مشوق صادراتی داده می‌شود گفت: دولت محدودیت‌هایی در این زمینه دارد، این فضای دو قیمتی آثار و تبعاتی دارد.

او با اشاره به اینکه امروز در کشور روغن به وفور وجود دارد اظهار کرد: واردات بخشی از روغن‌ها به دلیل تحریم متوقف و یا با چالش مواجه شده است، ما از ذخایر راهبردی کشور در این رابطه استفاده کرده ایم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه قیمت جهانی روغن نوسانات زیادی دارد و همه این مسائل در بازار موثر است خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا صد در صد روغن موردنیازسفره مردم  به بهترین وجه فراهم شود و لذا تعاملی با صنایع روغنی و فروشگاه‌های  عرضه روغن انجام شده تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

او با بیان اینکه از ابتدای سال تا ۱۵ آبان ماه قریب به ۸۵۲ هزار تن روغن خام فقط برای واحد‌ها تامین شده است گفت: با توجه بیماری کرونا، تعطیلی رستوران‌ها و تعطیلی مراسم‌ها تقاضا با چالش روبرو شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: بنا به دلایلی جریان تامین روغن خام از بندر به کارخانه چند روز با اختلال مواجه شد، از طرف دیگر کارخانجات با تغییرات فصلی مواجه هستند، ما با شبکه‌های توزیع صنفی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای بررسی مشکلات جلسه داشتیم، لذا ۷۰ هزار تن که مصرف ۱۵ روز است، تامین شده و به زودی در شبکه توزیع قرار می‌گیرد و مشکلی در سطح عرضه برای روغن خانوار نخواهیم داشت، اما روغن صنف و صنعت شرایط خاص خود را دارد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه باید میان شرکت‌های بخش خصوصی انگیزه واردات به وجود آید افزود: یکی از شرکت‌ها در بخش روغن سرمایه گذار خارجی دارد، لذا ما می‌خواهیم تا بخش خصوصی وظایف خود را در بخش روغن انجام دهد.

سیف با اشاره به اینکه مشکل ما حجم تقاضای ورودی به بازار است گفت: وقتی یک خبرگزاری خبری را پخش می‌کند و منجر به نگرانی مردم می‌شود و این نگرانی را عده‌ای به عمد دامن می‌زنند، مشخص است که طرف تقاضا تحریک می‌شود و لذا طبیعی است که عرضه و تقاضا دچار مشکل می‌شود لذا ما نگران تامین نیستیم مردم هر آنچه که روغن بخواهند باید بتوانند از فروشگاه ها تهیه کنند.

او با اشاره به اینکه امروز در جنگ اقتصادی واقعی قرار داریم و آمریکا تمام منابع ما را تحت سیطره قرار داده است عنوان کرد: آن‌ها تلاش می‌کنند تا ما از این منابع استفاده نکنیم، اما با زحمت دوستانمان در حوزه بانک مرکزی و همه حوزه‌ها، این اتفاق نیفتاده است.

 معاون وزیر صمت ادامه داد: نظام سلطه تلاش می‌کند تا این ارز به کشور منتقل نشود و ما از آن استفاده نکنیم، آن‌ها می‌خواهند مردم ایران را تحت فشار قرار دهند تا در جنگ پیروز شوند، متاسفانه در همه ارز‌ها مشکلاتی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه باید میان شرکت‌های بخش خصوصی انگیزه واردات به وجود آید افزود : یکی از شرکت‌ها در بخش روغن سرمایه گذار خارجی دارد، لذا ما می‌خواهم تا بخش خصوصی وظایف خود را در بخش روغن انجام دهد.

سیف با اشاره به اینکه مشکل ما حجم تقاضای ورودی به بازار است گفت: وقتی یک خبرگزاری خبری را پخش می‌کند و منجر به نگرانی مردم می شود و این نگرانی را عده ای به عمد دامن می‌زنند ، مشخص است که طرف تقاضا تحریک می شود و لذا طبیعی است که عرضه و تقاضا دچار مشکل می شود لذا ما نگران تامین نیستیم مردم هر آنچه که روغن بخواهند باید بتوانند در فروشگاه تامین کنند.

او با اشاره به اینکه امروز در جنگ اقتصادی واقعی قرار داریم ، آمریکا تمام منابع ما را تحت سیطره قرار داده است عنوان کرد: آنها تلاش می‌کنند تا ما از این منابع استفاده نکنیم اما با زحمت دوستانمان در حوزه بانک مرکزی و همه حوزه‌ها  این اتفاق نیفتاده است.

 معاون وزیر صمت ادامه داد: نظام سلطه تلاش می کند تا این ارز به کشور منتقل نشود و ما از آن استفاده نکنیم ، آنها می خواهند مردم ایران را تحت فشار قرار دهند تا در جنگ پیروز شوند. متاسفانه در همه ارزها مشکلاتی وجود دارد.

کد خبر 987883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha