تقویت جایگاه نماز جمعه، تقویت نظام و کشور است

آیت الله حسینی گفت: تقویت جایگاه نماز جمعه تقویت نظام و کشور است و کمک کار ملت و مسئولان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» صبح امروز (8 آبان) در آئین معارفه امام جمعه جدید شهر پاتاوه و تجلیل از امام جمعه سابق، جایگاه نماز جمعه را در فرهنگ اسلامی مهم دانست و اظهار کرد: این جایگاه در حکومت های اسلامی یک مرکز مهمی بوده که حاکمان در طول تاریخ تلاش داشتند تا این جایگاه را داشته باشند و بتوانند سخنان مورد نیاز را با مردم در میان بگذارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه به برکت تحقق نظام جمهوری اسلامی نماز جمعه در کشور رونق گرفت، گفت: قبل از انقلاب نماز جمعه و اجتماعات دینی توسط طاغوت سرنگون شد و آنها به دنبال رویش اجتماعات دینی و نابودی شعائر دینی نبودند.

 

وی خاطرنشان کرد: به برکت نظام دینی، این سنت نبوی و فریضه الهی اقامه شد و شاهد برکت های آن در سطح جامعه و کشور هستیم.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه نماز جمعه اجتماع بزرگ سیاسی و معنوی است، یادآور شد: با توجه به دشمن شکنی جایگاه نماز جمعه، دشمنان به دنبال ضربه زدن به این جایگاه هستند و از آن می ترسند.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه حدود 900 نقطه در کشور هم دل و هم صدا و در یک سنگر با شعار معنوی در مقابل دشمنان نظام اسلام و ملت ایستاده اند، گفت: دشمن در تلاش برای ایجاد تبلیغ علیه اسلام و نظام ما بوده و همه ما برای تقویت این سنگر تلاش کنیم.

 

وی از فرماندار و مسئولان شهرستان دنا خواست برای تقویت نماز جمعه تلاش کنند و ادامه داد: تقویت جایگاه نماز جمعه تقویت نظام و کشور است و کمک کار ملت و مسئولان خواهد بود.

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: نماز جمعه باید ندای وحدت، انسجام و تعامل باشد و ضمن بیان مشکلات و دغدغه های مردم، باعث دلگرمی مسئولان شود، سیاست های کلی نظام و منویات مقام معظم رهبری را بیان و کمک کار مسئولان باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حجت الاسلام سیادت تجربه های خوبی دارد و مایه برکت در پاتاوه خواهد بود، گفت: امام جمعه می تواند با تجربه و دلسوزی که دارد در کنار مسئولان، مشکلات مردم را مرتفع و باعث انسجام و وحدت و مایه آرامش مردم منطقه باشد.

کد خبر 987924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha