۲۶ اثر نقالی و قصه گویی کودکان مازندران به مرحله پایانی داوری جشنواره نقالی راه یافت

کارگر گفت: از بین ۸۰ اثر وارد شده به اولین جشنواره نقالی سیمرغ مازندران، ۲۶ اثر نقالی و قصه گویی کودکان مازندران به مرحله پایانی داوری جشنواره نقالی راه یافت.

«آمنه کارگر اومالی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  مازندران در نکا استان مازندران اظهار کرد: استان مازندران میزبان اولین جشنواره نقالی سیمرغ با هدف تقویت هنر نقالی و پرورش استعداد کودکان و نوجوانان با آموزه های فرهنگی و ادبیات کهن است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری روستای اومال نکا و اجرایی جشنواره نقالی سیمرغ مازندران افزود: در مجموع بیش از80 اثر در دو رده سنی کودک و نوجوان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد؛ که از میان این آثار 10 اثر در حوزه نقالی نوجوان و 6 اثر در حوزه قصه گویی نوجوان و همچنین 4 اثر در حوزه نقالی کودک و 6 اثر در حوزه قصه گویی کودک به مرحله پایانی راه یافتند.

 

وی بیان کرد: جشنواره نقالی «سیمرغ» در راستای ارتقا فرهنگ و هنر سنتی «قصه‌گویی، نقالی و پرده‌خوانی» و توجه به شاهنامه فردوسی ویژه رده سنی کودک و نوجوان برگزار شد.

 

کارگر مهمترین اهداف جشنواره را آشنایی کودکان  و نوجوانان سرزمین با اساطیر و مشاهیر، تقویت هنر نقالی، پرده‌خوانی، قصه‌گویی با هدف ایجاد انگیزه و پرورش استعداد کودکان و نوجوانان، تقویت آموزه‌های فرهنگی و معناگرای ادبیات کهن و شاهنامه و تاثیر آن در زندگی کودکان و نوجوانان  و احیا و ترویج اشعار و متون مفاخر ادبی ایران باستان و کاربرد آن در زندگی امروز عنوان کرد.

 

وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان در رده‌های سنی (6 تا 9 سال) و (10 تا 15 سال) از سراسر استان مازندران در این جشنواره شرکت کردند.

مدیر اجرایی جشنواره نقالی سیمرغ مازندران در پایان با اعلام اینکه داوری مرحله نخست این جشنواره به همت تلاش داوران به نام انجام شد، خاطر نشان کرد: قاسم رجبی، علی عظیمی، جواد آقاپور، سید حمزه کاظمی داوران مرحله اول جشنواره نقالی سیمرغ مازندران بودند.

 

وی افزود: این جشنواره توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، حوزه هنری مازندران و کانون فرهنگی هنری روستای اومال و باشگاه کتابخوانی دانه های انار و ... برگزار شد.

کد خبر 987969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha