یادواره شهدای دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد

یادواره شهدای دانش‌آموزان در سنندج با حضور مسوولان استان و تعدادی از دانش‌آموزان بسیجی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این مراسم با بیان اینکه شهدای دانش‌آموزی انسان‌هایی با طراوت و بانشاط معنوی بودند، گفت: این افراد در راه این انقلاب و اسلام جنگیدند و از خودگذشتگی کردند و عرصه جهاد را عرصه‌ای پرطراوت و بانشاط رقم زدند.

 

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی افزود: در زمان جنگ بخش عمده‌ای از شهدای ما شهدای را دانش‌آموز و دانشگاهی تشکیل داده‌اند که حال و هوای مدارس ما در آن زمان حال و هوای شهدایی داشت.

 

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان متدین و انقلابی داوطلبانه به جنگ می‌رفتند تا از آب و خاک این کشور دفاع کنند، افزود:  در زمان جنگ طراوت و نشاط حرف اول را می‌زد و فرماندهان جنگ در آن زمان سن کمی داشتند و با سن کم جنگ را مدیریت و فرماندهی می‌کردند.

 

وی با بیان اینکه جنگ پیر و جوان نمی‌شناخت، عنوان کرد: دانش‌آموزان حضور پرنشاط‌ تری داشتند که جویای معنویت بودند بنابراین عرصه جهاد عرصه‌ای پرطراوت به شمار می‌رود.

 

نماینده ولی فقیه کردستان اعلام کرد: این یادواره‌ها برای آن است که مجاهدات شهدا و رزمندگان ما یادآوری و زنده شود و نسل امروز بدانند که در زمان جنگ چه مجاهدات و رشادت‌هایی شکل گرفته است.

 

فرمانده سپاه سنندج نیز در این مراسم با بیان اینکه ۵۵۰ هزار نفر روز دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس حضور داشتند که نقش پررنگی در دفاع از نظام اسلامی ایفا کردند و اظهار کرد: ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در کشور و ۴۱۵ شهید دانش‌آموز در استان کردستان داریم که جان خود را برای امنیت و آرامش این مملکت فدا کرده‌اند.

 

سرهنگ حسن عسگری اضافه کرد: قشر  دانش‌آموز از اقشار تاثیرگذار در دوران دفاع مقدس بودند که نقش پررنگی در دفاع از نظام اسلامی ایفا کردند.

 

عسگری با بیان اینکه دانش‌آموزان ما در دوران جنگ بزرگمردان کوچکی بودند که مایه افتخار همه هستند، بیان کرد: گرچه سن کمی داشتند اما بزرگمردانی بودند که با سن کم در میدان نبرد حضور یافتند و شهید شدند که باید یادشان را گرامی بداریم.

 

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز اظهار کرد: هشتم آبان حسین فهمیده به شهادت می‌رسد و روز ۱۳ آبان نیز روز تسخیر لانه جاسوسی بوده که این هفته به نام هفته بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است.

 

وی با بیان اینکه حسین فهمیده الگوی برای دانش‌آموزان همسن خودش است، افزود: باید از این شهید نوجوان الگو گرفت چراکه با شور و شوق در برنامه‌های انقلابی شرکت و جان خود را برای دفاع از این مملکت فدا کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: حسین فهمیده با حضور در جبهه جنگ و بستن نارنجک به خود موجب ترس دشمن و عقب نشینی آنها شد و محاصره‌ای را در هم شکست.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد: هفته بسیج دانش‌آموزی امسال با عنوان «دانش‌آموز انقلابی و مقاومت و استکبارستیزی» نامگذاری کرده‌اند که اگر بخواهیم شعار امسال را با جانفشانی و ایثار شهید فهمیده همتراز کنیم، باید دانش‌آموزان ما این حصوصیات را از جمله انقلابی بودن را داشته باشند.

 

قربانی بیان کرد: دانش‌آموزان باید نسبت به امور فردی، اجتماعی و جامعه احساس مسوولیت کنند و در کنار آن بخوبی درس بخوانند و در هر شرایطی نشان دهند که در راستای رسالت اسلامی کشور حرکت می‌کنند.

 

به مناسبت گرامیداشت هشتم آبان ماه سالروز بسیج نوجوان حسین فهمیده یادواره شهدای دانش‌آموز در فضایی باز و با تعداد کمی از دانش‌آموزان در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان برگزار شد.

 

در این مراسم از خانواده شهدا تجلیل و مزار شهدای گمنام عطرافشانی شد.

 

کد خبر 987993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha