بررسی مسئله هولوکاست می‌تواند نشانه آزادی بیان در غرب باشد

مهدوی گفت: بررسی مسئله هولوکاست می تواند نشانه آزادی بیان در غرب باشد نه اینکه بخواهند با هتک حرمت چهره درخشان و منور پیامبر اسلام جریان اسلام ستیزی را در غرب گسترش دهند.

خبرگزاری شبستان – اردبیل:

 

اقدام موهن رئیس جمهور فرانسه در حمایت مجدد از توهین و هتک حرمت پیامبر گرامی اسلام با بهانه های ارزش گذاری به اصول لیبرال دموکراسی و حق آزادی بیان دارای ابعاد مختلف قابل توجهی است که در این گفتگو تلاش می کنیم با «حسن مهدوی» کارشناس مسائل فرهنگی و مذهبی جویای آن شویم و به ابعاد پیدا و پنهان آن دست یابیم:

 

با سلام لطفا در خصوص جنبه های مختلف و دلایل حمایت امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه از این هتک حرمت پیامبر گرامی اسلامی توضیح بفرمائید؟

با سلام و صلوات به محضر پیامبر نور و رحمت عالم بشریت حضرت محمد مصطفی (ص) و اهل بیت اطهار (ع) اقدام امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در حمایت مجدد از روند توهین و هتک حرکت پیامبر گرامی اسلامی از جنبه های مختلفی می تواند مورد بررسی قرار گیرد.

 

چرا سیاست مداران غربی علیرغم ادعاهای کذایی خود همچون آزادی بیان، حقوق بشر وقتی به فرهنگ اسلام ناب و پیامبر گرامی اسلام و قرآن مبین می رسند همه ادعاهای خود را فراموش می کنند و این چنین بی پروا و واضح از هتاکان حرمت پیامبر اعظم اسلام حمایت و پشتیبانی می کنند. یقیناً این امر نشانگر ترس و واهمه سردمداران غرب و حامیان استکبار جهانی از روند رو به رشد اسلام و مسلمانان در کشورهای غربی و آمریکایی است و روز به روز به جمعیت مسلمانان و علاقمندان آموزه های قرآن و پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت افزوده می شود چرا که هر دل بیدار و آزاده وقتی به این آموزه ها و فرهنگ ناب و حیات بخش اسلامی متوجه می شود، سرتعظیم فرود می آورد و یک دل بلکه صد دل عاشق شیدایی این مرام و مکتب و این آموزه های انسان ساز می شود.

 

آیا حکام غرب با این نوع حمایت ها از روند هتک حرمت به قرآن و پیامبر اسلام می توانند جلوی رشد اسلام خواهی و نفوذ قرآن کریم را بگیرند؟

رئیس جمهور فرانسه با بی خردی و دیاثت سیاسی و با علم و آگاهی کامل تلاش می کند با کمک صهیونیسم بین الملل و استکبار جهانی و با استفاده از غفلت و استیصال حکام مرتجع عرب در خاورمیانه با ادعاهای واهی سعی در اسلام هراسی و قراردادن اسلام در مقابل سایر ادیان و مکاتب توحیدی جلوی رشد و تعالی فرهنگ اسلام را در میان ملت های غربی خصوصاً فرانسه بگیرد. اما باید به این جوانک نوبنیان عالم سیاست گوشزد کرد که این مطلب را کورخوانده است.

 

قرآن کریم و مکتب حیات بخش اسلام از هویدای فطرت انسان ها خبر می دهد و ایشان با فطرت خود و با بیداری و آگاهی و معرفت به سمت این مکتب و دین سوق پیدا می کنند  و فرهنگ اسلام ناب با دل های مردم کار دارد و عروج دل ها با حیله ها و ترفندهای سیاسی دچار تردید و غفلت نمی شوند.

 

وظیفه دولتمردان و ملت های مسلمان در مواجهه با این مسئله چیست؟

مکرون نابکار و دوستان و همکاران آنها باید بدانند که با توهین و هتک حرمت به قرآن کریم و شخص پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و اهل بیت اطهار (ع) منفعتی نخواهند برد و چنانچه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای به درسی اشاره کردند که مکرون اگر مرد است در خصوص مسائلی همچون هولوکاست هم آزادی بیان را رعایت کند.

 

بررسی مسئله هولوکاست می تواند نشانه آزادی بیان در غرب باشد نه اینکه بخواهند با هتک حرمت چهره درخشان و منور پیامبر اسلام جریان اسلام ستیزی را در غرب گسترش دهند.

 

توهین به پیامبر اسلام در واقع توهین به همه پیامبران ادیان گوناگون است و همه موحدین عالم و پیروان سایر مکاتب و ادیان الهی باید در خصوص این جسارت و هتک حرمت واکنش نشان دهند که چون صد آید نود هم پیش ماست.

 

کوچکترین اقدام حاکمان و ملت های مسلمان جهان تحریم خرید لوازم تولید کشور فرانسه است و قطع ارتباط دیپلماتیک و اخراج سفرای فرانسه از کشورهای مسلمانان می توانند امانوئل مکرون را وادار به عذرخواهی و پشیمانی نماید.

 

چرا کشوری مانند فرانسه دست به چنین اقدام موهن و اسلام ستیزی علنی را انجام می نماید؟

در خصوص این سئوال از چند جنبه می تواند بحث کرد اول خود منش سیاسی امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه است که در سال های اخیر چه در قضیه گفتگوهای 5+1 در قضیه برجام که به پلیس بد مذاکرات مشهور شد چه در قضیه انفجار لبنان که سراسیمه به لبنان سفر کرد و چه الان در قضیه حمایت او از هتک حرمت پیامبر اسلام و موارد دیگر او با رفتارهای خام و بی مبنای سیاسی نشان داده است که هنوز به پختگی و آمادگی لازم برای عرصه های ساست جهانی نرسیده است و با این نوع رفتارهای خام و شتاب زده نمی تواند خود را فردی تاثیرگذار در معادلات بین المللی و منطقه ای بنامد.

 

فرانسه از دیرباز از کشورهای قدرتمند و تاثیرگذار قاره اروپا بوده است ولی در سال های اخیر آن ابهت و تاثیرگذاری را با اقدامات سبک سیاسی از دست داده است و در واقع آلت دست صهیونیسم بین الملل و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل شده است و کشوری که ادعای رهبری اروپا را دارد اکنون به کشوری دنباله رو در سیاست های نظام سلطه شده است.

 

در خصوص مواجهه با چنین اقدام های هتاکانه توسط عمال غرب صورت می گیرد چه توصیه های به نوجوانان و جوانان دارید؟

همه نوجوانان و جوانان میهن اسلامی باید بدانند که این نوع اقدامات یعنی اینکه اسلام ناب محمدی مرزهای جغرافیایی را در نوردیده است و به چالشی بزرگ به نظام سلطه و استکبار جهانی مبدل شده است و ما باید قدر این فرصت استثنایی را بدانیم و از آن حراست و مواظبت کنیم. وحدت و یکپارچگی امت اسلام خصوصاً جوانان و نوجوانان از هر مذهب و مرام در مقابل دشمنان اسلام عزیز، بایستی روز به روز بیشتر و محکم تر شود و به مصداق آیه شریفه «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّار رُحَماءُ بَینَهُم» همه با هم در مقابل این نوع حرکت های مزدورانه و ترفندهای سیاسی حیله گران غربی و دشمنان قسم خورده فرهنگ اسلام ناب محمدی روز به روز متحدتر و منسجم تر شویم.

 

راهپیمایی یوم الله 13 آبان یکی از بهترین روزهای ادای وظیفه در مقابل پیامبر گرامی اسلام است که همگی در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با قوت و قدرت از شعائر اسلام و از وجود حیات بخش پیامبر اسلام و قرآن کریم دفاع نماییم و عظمت و استواری و هیبت امت اسلام را به رخ جهانیان به خصوص دشمنان بکشانیم.

 

کد خبر 988028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha