اهتمام مجلس برای تحکیم خانواده/ تشکیل وزارتخانه‌های جدید مشکلی را حل نمی‌کند

بهروزی‌فر از اهتمام ویژه مجلس برای تدوین طرح‌ها و حمایت از لوایحی که به تحکیم نهاد خانواده کمک می‌کند خبر داد و گفت: تشکیل وزارتخانه‌های جدید مشکلات موجود را حل نمی‌کند.

«خلیل بهروزی‌فر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، در مورد مباحثی که پیرامون تشکیل وزارتخانه امور اجتماعی جوانان و خانواده در مجلس مطرح شده است اظهار داشت: تشکیل وزارتخانه‌های جدید مشکلات موجود را در حوزه امور جوانان و یا نهاد خانواده حل نمی‌کند بنابراین باید تدابیر دیگری را در این زمینه اتخاذ کنیم.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس وزارت ورزش و جوانان مسئولیت‌هایی که بر عهده این وزارتخانه نهاده شده است را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: به عقیده بنده با تشکیل وزارتخانه‌هایی مانند وزارت امور اجتماعی جوانان و خانواده و مواردی از این دست توفیقات آن‌چنانی به دست نمی‌آید و باید تدبیری دیگر اندیشیده شود.

 

بهروزی‌فر با بیان اینکه سازمان تربیت‌بدنی قبل از وزارت ورزش و جوانان وجود داشت و در آن زمان ورزش وضعیت و شرایط مطلوب‌تری داشت تصریح کرد: امروز سازمان تربیت‌بدنی ارتقاء یافته و به وزارتخانه تبدیل شده است در حالی‌که هم‌اینک در بسیاری از رشته‌های ورزشی، شرایط بدی داریم و تغییر آنچنانی حاصل نشد.

 

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شرایط ورزش کشورمان را در دوره‌ای که سازمان تربیت‌بدنی فعال بود، بهتر از حال و روز امروز اعلام کرد و با تأکید بر اینکه راه‌حل رفع بسیاری از مشکلات ایجاد وزارتخانه نیست افزود: امروز ما به عنوان وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش عقب‌گرد کردیم و در گذشته وضعیت‌مان خیلی بهتر بود.

 

وی کوچک‌سازی دولت را یکی از برنامه‌ها و اهدافی که باید مورد توجه قرار گیرد تلقی کرد و اظهار داشت: به جای اینکه بیاییم با تشکیل وزارتخانه‌های بیشتر، دولت را بزرگ کنیم با توجه به این‌که چنین کاری هزینه‌هایی را هم برای دولت به همراه دارد بهتر است اعتبارات و بودجه را در مصارف دیگری غیر از تشکیل وزارتخانه‌های جدید صرف کنیم.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس سیاست کنونی را کوچک‌‌سازی و چابک‌سازی دولت اعلام کرد و با اشاره به اینکه این کار موجب کاهش هزینه‌ها و اعتبارات می‌شود گفت: در شرایط فعلی، مجلس تشکیل وزارتخانه‌های جدید نظیر وزارتخانه امور اجتماعی جوانان و خانواده را به عنوان یک اولویت نمی‌بیند.

 

بهروزی‌فر مشکلات اقتصادی و اتخاذ تدابیری برای رفع آن‌ها و کمک به ارتقاء وضعیت معیشتی مردم به ویژه دهک‌های آسیب‌پذیر جامعه را از جمله اولویت‌های نخست مجلس یازدهم خواند و یادآور شد: اشتغال جوانان و تحکیم نهاد خانواده از دیگر اهداف مهمی است که مجلس به آن توجه جدی داشته و سعی دارد به نوعی این مشکلات را مرتفع کند.

 

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس تحکیم نهاد خانواده را موضوعی که در حال فراموش شدن است تلقی کرد و افزود: قانونی باید در مجلس وضع و تدوین و توسط دولت‌ فعلی و دولت‌های بعدی اجرایی شود تا نهاد خانواده نسبت به گذشته مستحکم‌تر شده و اهداف بزرگی مانند ازدیاد جمعیت محقق شوند.

 

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم درصدد تدوین چنین طرح‌ها و برنامه‌هایی در جهت تحکیم نهاد خانواده است خاطرنشان کرد: اهتمام خوبی در نمایندگان دوره یازدهم مجلس در این باره وجود دارد، از طرفی طرح‌ها و برنامه‌های اقتصادی، تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه از دیگر اهدافی است که دنبال می‌شود.


 

کد خبر 988035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha