برنامه های هفته وحدت صدا و سیمای خراسان رضوی اعلام شد

صداوسیمای خراسان رضوی بمنظور گرامی داشت هفته وحدت و بزرگداشت مقام پیامبر (ص) ویژه برنامه هایی را با محوریت تبیین شخصیت و معرفی آن حضرت بعنوان نماد رحمت و درعین حال به عنوان استکبار ستیز تدارک دیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، صداوسیمای خراسان رضوی بمنظور گرامی داشت هفته وحدت و بزرگداشت مقام پیامبر (ص) ویژه برنامه هایی را با محوریت تبیین شخصیت و معرفی آن حضرت بعنوان نماد رحمت و درعین حال بعنوان استکبار ستیز تدارک دیده است که اهم آن بدین شرح می باشد.

 

سیمای خراسان رضوی ۵ عنوان برنامه در ۱۸ قسمت به شرح ذیل برای پخش در این ایام درنظر گرفته است: "خورشید مهربانی" عنوان ویژه برنامه ای است که در ۴ قسمت ۱۰۰ دقیقه ای به تهیه کنندگی علی محمد کاظمیان پور بطور زنده از حرم مطهر رضوی به انعکاس مراسم و جشنهای حرم مطهر می پردازد.

 

"صبح خراسانی" عنوان ویژه برنامه زنده ای است که در چهار قسمت ۳۰ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی علی محمد کاظمیان پور به این مناسبت بزرگ می‌پردازد. این برنامه با آیتم های شاد فضایی شاد را برای بینندگان تدارک می‌ بیند. "شب شرقی" برنامه‌ای است زنده در چهار قسمت ۳۰ دقیقه‌ای، با دعوت از میهمانان هنرمند و مشهور جُنگی شاد را تدارک می‌بیند.

 

"تا آسمان عنوان" برنامه ظهرگاهی سیمای خراسان رضوی است که در سه قسمت ۳۰ دقیقه‌ای به مباحث کارشناسی در خصوص هفته وحدت می‌پردازد. همچنین سیمای خراسان رضوی با تدارک ضبط و پخش دو سخنرانی بمدت ۶۰ دقیقه توسط علی محمد کاظمیان پور محتوای غنی از معارف مرتبط با حضرت رسول اکرم را پخش خواهد کرد.

 

رادیوی خراسان رضوی ۲۵ عنوان برنامه در ۱۰۷ قسمت برای پخش در این ایام درنظر گرفته است که عبارتست از: ویژه برنامه زنده "محمد شمع جمع آفرینش" عنوان برنامه ای است که در روز ولادت پیغمبر اکرم از صدای خراسان رضوی پخش می شود، این برنامه توسط لیلا کامکار بمدت ۱۲۰ دقیقه تهیه و پخش می شود.

 

"فروغ رحمت" عنوان ویژه برنامه دیگریست که بمدت ۱۲۰ دقیقه از صدای خراسان رضوی پخش می شود. این برنامه در روز میلاد حضرت رسول اکرم (ص) توسط میترا کامکار تهیه و پخش خواهد شد. محمدرضا غوث ویژه برنامه "ندای وحدت" را برای پخش در این ایام تهیه می کند.

 

"ندای وحدت" در ۷ قسمت ۶۰ دقیقه ای هر روز راس ساعت ۱۱ از صدای خراسان رضوی پخش می شود. "صبح بخیر خراسان" عنوان ویژه برنامه بامدادی رادیوی خراسان رضوی است به تهیه کنندگی رضا سلیمانی که هر روز بمدت ۱۵ دقیقه به این مناسبت می پردازد.

 

"صدای زائر" عنوان ویژه برنامه مناسبتی است که توسط سیدضیاء علوی تهیه و پخش می شود.این برنامه در ۷ قسمت ۶۰ دقیقه ای تهیه و پخش خواهد شد. "دهکده" عنوان برنامه ویژه ای است که در ۶ قسمت ۱۵ دقیقه ای در طول هفته وحدت و توسط میترا راستگو تهیه و پخش خواهد شد همچنین ارسلان سبحانی برای هفته وحدت برنامه "کرمانجی" را تهیه می کند. این برنامه در ۵ قسمت ۱۲ دقیقه ای از شنبه تا ۴شنبه پخش خواهد شد.

 

برنامه "رهاورد" عنوان برنامه دیگری است از صدای خراسان رضوی به تهیه کنندگی جواد حسن زاده که بمدت ۳۰ دقیقه در روز میلاد حضرت پخش خواهد شد، "سنگ کاغذ قیچی" عنوان برنامه دیگری است که با ساختار ترکیبی نمایشی در ایام میلاد حضرت در ۴ قسمت ۱۵ دقیقه ای توسط طیبه تناکی تهیه و پخش خواهد شد.

 

محمد کمالی ویژه برنامه "بالاخیابون پایین خیابون" را برای پخش در این ایام درنظر گرفته است.این برنامه در ۴ قسمت ۹۰ دقیقه ای و با ساختار ترکیبی نمایشی فضایی شاد را ایجاد خواهد کرد، شایان ذکر است رادیو خراسان رضوی برنامه‌های: "عصر امام‌خمینی" ، "سرمشق" ، "در همسایگی بهشت" ، "سخنرانی" ، "چراغ مطالعه" ، "آوای وحدت" ، "نوای وحدت" ، "امت واحد" ، "شجره همدلی" ، "هفته رسالت" ، "آفتاب عشق" ، "محمد ممدوح" ، "پای صحبت شما" ، "شما و رادیو" ، "متن و موسیقی" را نیز برای پخش در این ایام به صورت تأمینی تدارک دیده است.

 

"رادیوسراسری زیارت" نیز ۱۴ عنوان برنامه در ۶۲ قسمت ویژه برنامه جهت پخش در ایام مبارک هفته وحدت تدارک دیده است که از این میان می توان به برنامه های زیر اشاره نمود: "رادیوزیارت" با توجه به سیاستگزاری این شبکه، برنامه "صبح و زیارت" را بصورت زنده در هفت قسمت ۵۵ دقیقه ای هر روز به تهیه کنندگی امیرحسن روحانی تهیه و پخش خواهد شد.

 

"رسول صادق" عنوان ویژه برنامه شبکه رادیویی زیارت برای روز میلاد حضرت رسول اکرم صلی الله علیه وآلهی وسلم است.این برنامه با شعار "اشداء علی الکفار، رحماء بینهم" به گفتگو با شخصیتهای شیعه و اهل تسنن می پردازد، معرفی پیامبر اکرم بعنوان نماد رحمت و درعین حال استکبارستیزی و حضرت صادق(ع) بعنوان محور وحدت مذاهب اسلامی از جمله مهمترین اهاف این برنامه است.

 

"رسول صادق" به تهیه کنندگی امیرحسن روحانی در روز میلاد از ساعت ۹ صبح به مدت ۱۲۰ دقیقه بصورت زنده از شبکه رادیویی زیارت پخش می شود. "رواق اندیشه" عنوان ویژه برنامه گفتگو محوری است که توسط مهدیه دولت نیا تولید و در سه برنامه ۴۵ دقیقه ای به موضوع هفته وحدت و سیره حضرت رسول اکرم (ص) می پردازد.

 

جنگ شاد و جذاب "ستاره ها" عنوان برنامه ویژه ای است که بصورت زنده در هفته وحدت از رادیو سراسری زیارت پخش خواهد شد. این برنامه که به تهیه کنندگی مصطفی اعلمی هر شب از ساعت ۳۰/۱۸ الی ۲۰ از این شبکه پخش می شود دارای بخش های متنوع و جذابی بویژه مسابقه است.

 

"کنکاش" عنوان ویژه برنامه تحلیلی است پیرامون چرایی توهین به دین اسلام بویژه حضرت رسول اکرم در غرب. این برنامه در ۲ قسمت ۴۰ دقیقه ای توسط محمدجواد دهقان تهیه و در روزهای ۳شنبه و ۵ شنبه از رادیوزیارت پخش می شود.

 

رادیو زیارت برای ایام مبارک هفته وحدت هفت سخنرانی به مدت ۲۵ دقیقه، هفت نمایش به مدت ۳۰ دقیقه، برنامه "امت واحد" در هفت قسمت ۳۵ دقیقه‌ای، "اسوه حسنه" در پانزده قسمت ۲۵ دقیقه‌ای، "در مقام آفتاب" یک برنامه ۳۰ دقیقه‌ای، "دور عاشقان" در یک قسمت ۱۵ دقیقه‌ای، "طلوع خورشید" در یک قسمت ۲۵ دقیقه‌ای، "خورشید ولایت" در یک قسمت ۴۰ دقیقه‌ای، "این روزها" در دو قسمت ۴۰ دقیقه‌ای و "برگی از تقویم" در یک قسمت ۱۵ دقیقه‌ای در نظر گرفته است.

 

رادیو برونمرزی خراسان رضوی نیز ۱۴ عنوان ویژه برنامه در ۴۴ قسمت برای این ایام برنامه های برنامه "کافه صبح" به تهیه کنندگی محمد عارف حسینی در شش برنامه به ۵۰ دقیقه ای، برنامه "زنده باد زندگی" به تهیه کنندگی علی عطایی و وحیده حسینیان در شش برنامه ۵۰ دقیقه ای، "روی موج جوانی" به تهیه کنندگی قاسم موحد در شش برنامه ۵۰ دقیقه ای، "انیس تنهایی" به تهیه کنندگی مریم شاهین راد در سه برنامه ۱۵ دقیقه ای، "ترنم باران" به تهیه کنندگی هانیه بذر افشان در یک برنامه ۱۵ دقیقه ای را تدارک دیده است.

 

"نمایش هفته" به تهیه کنندگی طیبه صفری در یک برنامه ۳۰ دقیقه ای، "داستان تمثیلی" به تهیه کنندگی طیبه صفری در شش برنامه ۵۰ دقیقه ای، "حسن همجواری" به تهیه کنندگی امید صفایی نیا در دو برنامه ۱۵ دقیقه ای، "قرار بندگی" به تهیه کنندگی مریم شاهین راد در هفت برنامه ۳۰ دقیقه ای، "شمیم رضوان" به تهیه کنندگی مهین دهقانی در یک برنامه به مدت ۱۵ دقیقه از دیگر برنامه های رادرو برونمرزی است.

 

"گنج کلام" به تهیه کنندگی مهین دهقانی در یک برنامه به مدت ۱۵ دقیقه، "شاپرک" به تهیه کنندگی منصوره افضلی در ۲ برنامه ۱۵ دقیقه ای، "بانوی موفق" به تهیه کنندگی هانیه بذر افشان در یک برنامه به مدت ۱۵ دقیقه، "در وادی نور" به تهیه کنندگی فاطمه راستگو در یک برنامه به مدت ۴۵ دقیقه هم از برنامه های دیگر رادیو برونمرزی در هفته وحدت است.

کد خبر 988107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha