جامعه بشری با تمدن مدنظر پیامبر اسلام(ص) فاصله دارد

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: جامعه بشری و اسلامی با تمدن و فرهنگ مدنظر پیامبر مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) فاصله زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «محمد حسن ابوترابی فرد» عصر امروز(پنجشنبه 8 آبان) در نشست نخبگان علمای شیعه و سنی استان گلستان اظهار کرد: تمدن مورد نظر پیامبر مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) و قرآن کریم در آیات نورانی این کتاب آسمانی و در سنت پیامبر اعظم و سیره عملی آن بزرگوار و سیره اهل البیت(علیه السلام) و اصحاب برگزیده آن حضرت تعریف شده است.

 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: جامعه بشری و اسلامی با تمدن و فرهنگ مدنظر پیامبر مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) فاصله زیادی دارد و نگاه قرآن کریم و پیامبر مکرم اسلام، ساختن چنین تمدنی است.

 

حجت الاسلام ابوترابی گفت: شاید از یک منظر بتوان گفت تمدن مورد نظر قرآن کریم در سوره مبارکه حدید«لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَيِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الكِتابَ وَالميزانَ لِيَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ ۖ» تعریف شده است و از این آیه می توانیم استنباط کنیم که همه انبیاء مبعوث شدند و پیامبر اعظم برگزیده شده است و قرآن کریم نازل شده که یک تمدن خلق شود و فاصله ما با این تمدن یک فاصله جدی است.

 

وی افزود: تمدن اسلامی بر چند رکن استقرار دارد و ابتدا تمدن برپایه کتاب، علم، تربیت و مدیریت انسان است و توسعه انسانی زیرساخت این تمدن به شمار می رود و شخصیت هایی که مسئولیت ساخت انسان در تراز قرآن کریم را دارند انبیاء الهی هستند.

 

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: انبیاء الهی آموزگاران برجسته هستند که خداوند آنها را پرورانده تا انسان بسازند اما چگونگی ساخت و تربیت انسان، کتاب، بینات و دلایل، علم، تربیت مبتنی برعلم و دانایی براساس کتاب است و این قرآن است که انسان ساز است.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: جامعه در تراز قرآن کریم به نقطه ای می رسد که قیام آن براساس عدل خواهد بود و برای این منظور پیامبر اعظم و اندیشه، مکتب و شخصیت هایی که او برای رهبری جامعه معرفی می کند باید سکاندار هدایت جامعه باشند تا شرایط برای توسعه قرآن فراهم شود.

 

وی افزود: نگاه رهبر انقلاب اسلامی به ساختن آینده است و در گام نخست باید در کشور خود و جغرافیایی که زندگی می کنیم به جامعه مبتنی بر عدالت نزدیک شویم.

 

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: باید شرایطی فراهم شود که به تمدن نوین اسلامی برسیم و اگر این مسیر فراهم شود به اندیشه های پیامبر مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) نزدیک شدیم.

 

 

کد خبر 988155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha