۳۰ درصد اهالی سربیشه بالای الگو آب مصرف می کنند

سمیعی، گفت: ۳۰ درصد اهالی سربیشه بیشتر از الگو آب مصرف می کنند.

«اسعدالله سمیعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند میزان الگوی مصرف آب در شهرستان سربیشه را 15 متر مکعب اعلام کرد و افزود: برخی افراد از آب شرب برای آبیاری باغات، ساخت و ساز منازل، مرغداری و واحد های صنعتی استفاده می کنند.

 

سرپرست اداره آب و فاضلاب سربیشه گفت: هزینه آب برای خانه باغ ها تا الگوی مصرف یک قیمت بوده و هرچه مصرف بالاتر می رود هزینه تمام شده آب هم بیشتر می شود.

 

سمیعی به اجرای چند پروژه آبرسانی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: مجتمع خوشاب حدود 19 روستای مرزی شهرستان سربیشه را تحت پوشش دارد و تاکنون از این تعداد، روستاهای مشوکی و خوشاب آبرسانی شده و مابقی روستاها در دستور کار قرار دارد.

 

وی با بیان این که آبرسانی به روستاهای درخت توت و نوده امسال در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: برای دستیابی به آب پایدار در روستاهای مرزی شهرستان حدود 6 میلیارد تومان هزینه شده است.

 

وی با اشاره به مجتمع آبرسانی چنشت گفت: این مجتمع شامل  روستای گز و چنشت و... است که با اجرای 6 کیلومتر تقویت خط انتقال، احداث و تقویت پنج ایستگاه پمپاژ روستای چنشت از نعمت آب شرب سالم و پایدار برخوردار می شود و با اتمام پروژه، آب بهداشتی سالم و پایدار با کمک  ۵ ایستگاه پمپاژ به روستا های تحت پوشش می رسد.

 

وی با بیان این که برای این پروژه سه میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است، ابراز امیدواری کرد: با اتمام این پروژه تا پایان سال 450 خانواده از نعمت آب سالم و پایدار برخوردار شوند.

 

کد خبر 988178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha