کتب آیت الله اورمیان در مراغه وقف شد

آیت الله شیخ علی اورمیان؛ یکی از علمای وارسته و روحانیون انقلابی منطقه آذربایجان کتاب های خود را برای مطالعه، تحقیق و پژوهش وقف کرد.

حجت الاسلام «فریدون مطهری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: آیت الله اورمیان تمامی کتاب های کتابخانه شخصی خود به تعداد بیش از یک هزار جلد را وقف مطاله، تحقیق و پژوهش کرده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه مراغه گفت: این کتاب‌ها با موضوعات مختلف، قرآنی، مذهبی، حوزوی، اجتماعی، سیاسی و ادبیات متعلق به ۸۹ سال فعالیت دینی، سیاسی و تبلیغاتی آیت الله ارومیان است.

وی خاطرنشان کرد: بزودی این کتاب ها از تهران به مراغه انتقال و در قالب کتابخانه شهدای اورمیان در امامزاده سید محمد ع مراغه ساماندهی و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

رئیس اوقاف و امور خیریه مراغه افزود: این مبلغ دینی با حضور در مراغه وبا امضای وقف نامه ای همه آنچه در کتابخانه شخصی خود دارد را وقف کرده است.

وی افزود: مبارزه برعلیه طاغوت قبل از پیروزی انقلاب ، انتخاب دودوره نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، عضویت در دفتر پاسخ به سوالات شرعی رهبر معظم انقلاب، دو دوره حضور در مجلس شوری اسلامی به نمایندگی از مردم مراغه، گوشه ای فعالیت های مذهبی و سیاسی این روحانی مبارز و انقلابی است.

مطهری گفت: آيت الله شيخ علي اورميان مبلغي توانمند و تلاشگري خستگي ناپذير كه عمر با بركت خود را در جهت ترويج معارف الهی و پاسداری از ارزش‌هاي انقلاب اسلامی سپری ساخته و در اين مسير سه فرزند خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

کد خبر 988244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha