وحدت از راهبردهای بنیادین اقتدار امت اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین مومنی گفت: وحدت امت اسلامی از راهبردهای بنیادین اقتدار امت اسلامی در تمام زمان‌ها و مکان‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی » در مراسم جشن آغاز امامت حضرت مهدی (ع) و جشن ازدواج حضرت محمد (ص) و حضرت خدیجه (س) در بیت مرحوم آیت الله سید مهدی طباطبایی نماینده فقید مجلس شورای اسلامی گفت: مسلمانان جهان برای دست یافتن به وحدت باید به حبل المتین چنگ بزنند.

 

استاد اخلاق با بیان اینکه حضرت علی (ع) حبل المتین است، افزود: پس از پیامبر (ص)، حضرت علی (ع) ولی و جانشین است و باید سجایای اخلاقی حضرت علی (ع) را سرلوحه زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهیم.

 

وی با اشاره به جنایت های داعش خاطرنشان کرد: بغض دشمنان اهل بیت (ع) در نسل های مختلف و به شکل های متفاوت قابل مشاهده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه وحدت عامل اصلی سعادت مسلمانان است، تصریح کرد: دشمنان اسلام همواره در برهه های مختلف تاریخ به دنبال تفرقه افکنی و ایجاد شقاق در میان مسلمانان هستند. بنابراین مسلمانان همواره باید با آگاهی و هوشیاری، دسیسه های دشمنان را بشناسند و آنها را خنثی کنند.

 

وی با اشاره به آغاز هفته وحدت، گفت: هفته وحدت، یادآور ولادت رسول خوبی‌ها حضرت محمد(ص) آخرین فرستاده پروردگار است،‌ پیام‌آوری که وحدت امت اسلامی را از راهبردهای بنیادین اقتدار امت اسلامی در تمام زمان‌ها و مکان‌ها دانسته است.

 

در ادامه مراسم جشن آغاز امامت حضرت مهدی (ع) و جشن ازدواج حضرت محمد (ص) و حضرت خدیجه (س) که با حضور مداحان و ذاکرین اهل بیت (ع) و جمعی از علما و طلاب برگزار شد، «حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد طباطبایی» ضمن محکوم کردن اهانت رییس جمهوری فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) گفت: عوامل هتک حرمت به ساحت پیامبر گرامی اسلام باید محکوم شوند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: افرادی که به مقدسات مسلمانان و ارزش‌های اسلامی توهین می‌کنند دشمنان بشریت هستند.

 

گفتنی است در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد طباطبایی تولیت مرکز دینی،‌ فرهنگی و خدماتی و اخلاقی آیت الله طباطبایی و استاد علمیه اخلاق تهران، جمعی از علما و طلاب حوزه علمیه قم، جمعی از علما و شاعران و مادحین استان تهران در این مراسم حضور داشتند.

 

مرکز دینی،‌ فرهنگی و خدماتی و اخلاقی آیت الله طباطبایی همه روزه از ۷:۳۰ صبح تا ۲۰ شب به روی عموم مردم باز است و پاسخگوی سوالات شرعی و احکام می باشد و برای کمک به نیازمندان و افراد کم بضاعت نیز اقداماتی انجام می دهد که افراد واجد شرایط می توانند با مراجعه به این مرکز فرهنگی و دینی از کمک های این مرکز بهره مند شوند همچنین علاقه مندان برای طرح سوالات دینی خود می توانند با شماره 989121501949 تماس بگیرند.

 

کد خبر 988291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha