مهار کرونا نیازمند همراهی مردم و مسئولان  است

خانجانی گفت: با توجه به عدم وجود دارو و درمان قطعی برای کرونا، مهار این ویروس منحوس نیازمند همراهی مردم، مسئولان و تلاش بین بخشی است.

« علیرضا خانجانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران در نکا اظهار کرد: با شیوع کرونا این روزها سبک زندگی همه ما تغییر کرده است و رعایت بهداشت فردی مهمترین عاملی است که باید در دستور کار باشد.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا افزود: کرونا همچنان بدون درمان و دارو و واکسن است و تنها راه حل مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک است.

 

وی با اعلام اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی، همان تدوام سبک زندگی مناسب است، خاطر نشان کرد: این روزها که شاهد شیوع مجدد ویروس در جامعه هستیم؛ باید رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی در دستور کار باشد و باید سبک زندگی مقابله با این ویروس مورد توجه قرار گیرد چرا که رعایت نکات بهداشتی بهترین واکسن مقابله با کرونا است.

 

خانجانی گفت: با توجه به عدم وجود دارو و درمان قطعی برای کرونا، مهار کرونا نیازمند همراهی مردم و مسئولان و تلاش بین بخشی است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا افزود: علاوه بر این مسئولان دستگاه های اجرایی، ادارات و سازمان ها، بانک ها، دفاتر پیشخوان، مطب ها، آزمایشگاه ها و هر محل تجمع دیگری نظیر سالن نمایشگاه بین المللی، آموزشگاه ها و مدارس باید شرایط رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله فراهم کردن گردش هوای مناسب، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و زمان بندی برای مراجعه افراد را ایجاد کنند.

 

وی در پایان با تاکید بر رعایت دستور العمل های بهداشتی یادآور شد: با کاهش حضور در مراکز خرید و رعایت الگوی طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند، استفاده از ماسک و بهداشت فردی می توان در راستای مدیریت ویروس کرونا تلاش کرد.

کد خبر 988322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha