زندگینامه شهید «محمد رضا خباز احسنی» برای اعضای کانون فرهنگی هنری شهید ذاکر توسلی روایت شد

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید ذاکر توسلی گفت: زندگینامه و وصیت نامه شهید والامقام «محمد رضا خباز احسنی» در راستای اجرای طرح «روح مقاومت» برای اعضا و فعالان این کانون روایت و بازخوانی شد.

«جلال دادرس» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: زندگینامه و وصیت نامه شهید والامقام «محمد رضا خباز احسنی» در راستای اجرای طرح «روح مقاومت» برای اعضا و فعالان این کانون روایت و بازخوانی شد.

 

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید ذاکر توسلی تصریح کرد: این طرح به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دوران دفاع مقدس انجام شد و با استقبال نوجوانان و جوانان عضو این کانون روبرو شد.

 

وی اظهار داشت: تاکید به رعایت حق الناس و احترام به بزرگان از مهمترین سخنان شهدا در وصیت نامه خود هستند که این نصیت های اخلاقی باید در جامعه جاری و ساری شود.  

 

دادرس ادامه داد: این طرح برای یادآوری خاطرات دوران دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در بین نسل امروز است.

 

شهید والامقام محمد رضا خباز احسنی در 25 خردادماه 1347 در شهر اردبیل به دنیا آمد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر حضور داوطلبانه در جبهه های حق علیه باطل عازم خط مقدم شد و دوم بهمن ماه 1366 در منطقه ماووت به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 

شهید خباز احسنی در بخشی از وصیت نامه خود تاکید کرد: بنده هیچگونه وصیتی ندارم جز حق الناسی که بپردازید و از همه برای من حلالیت بطلبید و یک پیام دارم آن سحن امام حسین (ع) است که فرمود:«ان الحیوه عقیده و جهاد» بس والاسلام.

 

کد خبر 988408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha