دیپلماسی حمایت اسلامی راهی برای مقابله با جهانی شدن لیبرالیستی است

رییس هیئت مؤسس اتحادیه تقریب نهاد خیرین و مؤسسات خیریه گفت: دیپلماسی حمایت اسلامی به عنوان زبان مشترک فرامرزی و فراجناحی با بهره مندی از ظرفیت خیرین و خیریه‌های اسلامی جهان، برای رسیدگی به انسان‌هایی که غارت زده شده‌اند موجب تقویت وحدت مسلمین می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسین انواری در وبینار ظرفیت‌های راهبردی جهان اسلام در مواجهه با بلایا و مصائب که به صورت اینترنتی و به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین وظیفه امت اسلامی بازگشت به پیام بعثت پیامبر اعظم(ص) یعنی توحید است.
وی با بیان اینکه اسلام بر دو پایه کلمه توحید و توحید کلمه استوار است، گفت: وحدت اجتماعی وظیفه دینی و ایمانی مسلمانان است و قرآن افتراق و دو دستگی را باعث عقب افتادگی و سست شدن پایه های جامعه اسلامی معرفی می‌کند.
رییس هیئت مؤسس اتحادیه تقریب نهاد خیرین و مؤسسات خیریه وحدت اسلامی را یکی از عناصر قدرت نرم جهان اسلام و تأمین  کننده منافع و مصالح جهان اسلام دانست و بیان کرد: اراده وحدت متعلق به مسلمین و در برابر اراده تفرقه که اراده شیطانی است قرار دارد که در برابر هم صف‌آرایی کرده‌اند و اراده تفرقه دشمن به دنبال ایجاد اختلاف ملت‌ها و دولت‌ها و تقویت نفوذ اجانب است.

 

وی با بیان اینکه مبارزه با نقشه‌های شوم استکباری در جهان اسلام و دفاع از هویت اسلامی و حمایت از مظلوم یک تکلیف الهی برای همه مسلمانان است، افزود: راهبرد دیپلماسی حمایت اسلامی پایه گذار تشکیل امت واحد اسلامی بر اساس توحید، نبوت، معاد و اعتقاد و التزام عملی به احکام الهی است.
وی تصریح کرد: دیپلماسی حمایت اسلامی سرمایه بی بدیلی است که حکایت از وجهه بشر دوستانه اسلام در جهان دارد و یکی از عناصر قدرت نرم جهان اسلام در برابر نظام سلطه است.
رییس هیئت مؤسس اتحادیه تقریب نهاد خیرین و مؤسسات خیریه ادامه داد: دیپلماسی حمایت اسلامی به عنوان زبان مشترک فرامرزی و فراجناحی با بهرمندی از ظرفیت خیرین و خیریه‌های اسلامی جهان، برای رسیدگی به انسان‌هایی که غارت زده شده‌اند موجب تقویت همبستگی و وحدت مسلمین می‌گردد.


وی اضافه کرد: دیپلماسی حمایت اسلامی بر اساس گفتمان اسلامی، مرزهای عقیدتی و فکری را جایگزین مرزهای جغرافیایی می نماید و رابطه انسان ها را بر اساس حوزه نفوذ در عقلها و قلبها هدایت می‌کند. 
انواری با بیان اینکه پدیده جهانی شدن به علت ماهیت اصلی‌اش که ریشه در تفکر لیبرالسیم دارد آثار سوء خود را بر جهان گذاشته است، افزود: با عنایت به تعالیم اسلامی ضروری است انسان‌هایی با تفکر سبقت در خیرات برای رفع این نگرانی بشری اقدام ویژه‌ای انجام دهند.


وی تبیین کرد: سبقت در خیرات در مفاهیمی مانند همکاری، تعاون، تفاهم، مساعدت، احسان، ایثار، انفاق و دیگر جلوه‌های انسانی نهفته است و نهادهای خیر اسلامی می‌توانند در جهت تقویت سرمایه اجتماعی و ترویج فرهنگ انفاق و نوع دوستی ایفای نقش کنند.
رییس هیئت مؤسس اتحادیه تقریب نهاد خیرین و مؤسسات خیریه تصریح کرد: اتحادیه تقریب نهاد خیرین و مؤسسات خیریه به دنبال ایجاد شبکه خیرین جهان اسلام است تا بتواند گفتمان حمایت‌گرانه، تکافل اجتماعی و سنت‌های حسنه اسلامی را تبلیغ، ترویج و الگوسازی کند.

کد خبر 988427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha