راه اندازی گشت ارشاد سلامت برای مقابله با بیماری کرونا

کوشکی گفت: جهت آگاهی بخشی و مقابله با بیماری کرونا، لازم است گشت ارشاد سلامت با فرمت یکسان در استان راه اندازی شود.

«مریم کوشکی» در حاشیه جلسه قرارگاه سازندگی سپاه استان، قرارگاه صاحب الامر، بسیج جامعه پزشکی، گروههای جهادی، بسیج دانشجویی،  معاونت بهداشت دانشگاه، در راستای ایجاد هماهنگی و برنامه ریزی جهت تشدید نظارت بر اجرای پروتکله ای بهداشتی و فعالیت های کنترلی مرتبط با بیماری کرونا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: همکاری بسیج و گروهای جهادی می تواند بستر تقویت آگاهی بخشی به مردم باشد.

 

معاون بهداشت و دبیرستاد مبارزه با بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در راستای مشارکت نیروهای انقلابی و جهادی، گفت: نیروهای جهادگر و انقلابی تاکنون در آگاهی بخشی به مردم، کمک به اقشار آسیب دیده و محرومان و کمک به شبکه بهداشت و درمان نقش مهمی داشته اند.

 

وی با اشاره به انتظارات و درخواسته ای  شبکه بهداشت در راستای مقابله با بیماری کرونا، بیان کرد: اختصاص محل مناسب و دارای شرایط بهداشتی لازم در محدوده مناطق شهری استان به منظور ایجاد نقاهتگاه جهت قرنطینه افراد کرونا مثبت ضروری است.

 

کوشکی ادامه داد: تامین نیروی انسانی مورد نیاز ( 300 نفر ) برای هر یک از مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی جهت ردیابی افراد کرونا مثبت و اطمینان از قرنطینه خانگی از دیگر مواردی است که نیاز به همکاری گروه های جهادی و بسیج دارد.

 

وی خاطرنشان کرد:  پیگیری اطرافیان افراد کرونا مثبت و تامین مایحتاج عمومی افراد قرنطینه شده و استفاده از ظرفیت در اختیار جهت اعلام نتایج مثبت و منفی به خانواده ها و آموزشهای لازم به ایشان  از دیگر مواردی است که نیاز به همکاری گروه های جهادگر و بسیج دارد.

 

کوشکی بیان کرد: استفاده از ظرفیت های در اختیار به منظور اطلاع رسانی عمومی و حساس سازی جامعه جهت رعایت پروتکلهای بهداشتی از دیگر مواردی است که انتظار می رود با مشارکت بسیج و گروه های جهادی انجام شود.


وی بر ضرورت تشکیل گشت ارشاد سلامت تاکید کرد و گفت: لازم است گشت ارشاد سلامت دارای کاور با فرمت یکسان و بازوبند کاملاً مشخص جهت حضور در سطح جامعه، ادارات، بانکها، موسسات، پایانه ها و ایستگاه های مسافربری، آرامستانها، مراسم خاکسپاری و ترحیم و تذکر لسانی به عموم مردم جهت استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی راه اندازی شود.

 

کوشکی بیان کرد: انجام گندزدایی نقطه به نقطه و هدفمند بر اساس نقاط 40 گانه اعلام شده توسط وزارت بهداشت ( سطلهای زباله و اطراف آنها - ایستگاه اتوبوس شهریایستگاه تاکسی – اطراف ورودی و محوطه بیرونی مراکز بهداشتی درمانی – اطراف ورودی مراکز نگهداری سالمندان ،معلولین و مراکز بهزیستی –ورودی پاساژ ها  و مجتمع های تجاری و اداری  واحدهای صنفی –ورودی مراکز خدمات الکترونیک و پیشخوان – درب ورودی بانکها -  پارکها( صندلی ها ، سرویسهای بهداشتی ، وسایل بازی و وسایل ورزشی )- ورودی و در بیرونی واحدها و مجتمع های مسکونیسرویسهای بهداشتی درون شهری – ورودی از خیابان کلینیک و مراکز خدمات بهداشتی – ورودی ادارات –ورودی از بیرون مجتمع های قضایی ) از دیگر اموری است که نیاز است با مشارکت بسیج و گروه های جهادی انجام شود.

 

وی ادامه داد: گندزدایی منازل افراد کرونا مثبت و مشکوک مطابق دستورالعمل، همکاری در شناسایی و گزارش واحدهایی که در شرایط خاص و مطابق مصوبات ستاد ملی و ستاد استانی اجازه فعالیت ندارند مانند تالارها، موسسات آموزشی و تقویتی، شهر بازی، باشگاههای ورزشی، قلیان سراها و ...  از دیگر اموری است که باید با مشارکت گروه های جهادی و بسیج دنبال شود.

 

کوشکی ادامه دادبا تاکید بر ضروت همکاری جهت حصول اطمینان از دارا بودن کد رهگیری سامانه سلامت توسط واحدهای صنفی و خدماتی و نصب در معرض دید مشتریان، اظهار کرد: لازم است در صورت امکان برای افرادی که توانایی این کار را  ندارند از طریق سامانه وزارت بهداشت کد دریافت و در محل نصب شود و آموزش لازم در زمینه دریافت پروتکل و مطالعه و اجرای آن به متصدی داده شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری در این زمین بین شبکه بهداشت وبسیج سازندگی، گفت:  برای بررسی نقاط و ضعف در اجرای مفاد این تفاهم نامه جلسات هر 15 روز یکبار در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار می شود.

 

حضور گروه های جهادی و انقلابی در میدان مقابله با بحران کرونا

 

مسئول بسیج سازندگی استان لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، افزود: گروه های جهادی و انقلابی از زمان شیوع ویروس کرونا برای یاری رساندن به مردم و شبکه بهداشت و درمان خدمات ارزنده ای داشته اند.

 

سرهنگ « احسان جهانبخش » با اشاره به فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور نیروهای انقلابی در میدان مبارزه با کرونا، افزود: در لبیک به سخنان رهبر معظم انقلاب نیروهای جهادی و انقلابی آماده کمک به بخش بهداشت و درمان هستند.

 

وی بیان کرد: بار دیگر نیروهای انقلابی و جهادی استان لرستان در بخش آموزش و مشاوره و ضدعفونی کردن نقطه به نقطه به میدان خواهند آمد.

 

جهانبخش افزود: در راستای هماهنگی فعالیت های جهادی قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا در استان تشکیل شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی استان لرستان اظهار کرد: در راستای فعالیت این قرارگاه، طی روزهای اخیر جلسه ای با حضورمعاون بهداشت و دبیرستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان برگزار شده است.

کد خبر 988468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha